آشنایی با ارزان ترین مقصدها برای گذرندان تعطیلات

به گزارش مجله سرگرمی، ارزان ترین مقصدها برای گذرندان تعطیلات

ارزان ترین مقصدها : در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران به معرفی چند مقصد ارزان برای گذرندان تعطیلات خواهیم پرداخت پ در ادامه با ما همراه باشید. اگر به دنبال گذراندن تعطیلات ارزان هستید حتما این مقاله را تا پایان بخوانید

آشنایی با ارزان ترین مقصدها برای گذرندان تعطیلات

معمولا برای سفر کردن همواره پول حرف اول را در مکانی که قرار است به آنجا سفر کنیم می زند پس به این نتیجه میرسیم که سفر کردن رابطه مستقیم با جیب با ما دارد

شهرهای که سفر کردن به آنجا ارزان تمام می گردد :

  • اوآخاکا، مکزیک

  • شی آن، چین

  • سیم ریپ، کامبوج

  • کراکوف، لهستان

  • شرم الشیخ، مصر

  • صوفیه، بلغارستان

  • هویی آن، ویتنام

اوآخاکا ، مکزیک

هزینه اقامت یک هفته ای برای دو نفر: حدود 6 میلیون

شهرهای کانکون و کابو سن لوکاس را فراموش کنید! دیدنی ترین بخش مکزیک، پایین تر از کوه های سیرا مادری است. ایالت اوآخاکا یکی از بهترین و دیدنی ترین ایالت های مکزیک است و هر چیزی که یک توریست دوست دارد ببینید در این شهر جای داده شده است. معماری جذاب، بازارهای شلوغ صنایع دستی، غذاهای محلی عالی و ارزان قیمت، همه و همه در این ایالت پیدا می گردد.

ایالت اوآخاکا یکی از بهترین و دیدنی ترین ایالت های مکزیک است

قیمت بلیت شما چیزی حدود 1 میلیون تومان می گردد و برای اقامت هم به راحتی می توانید از هتل هایی که در زمان تعطیلات تخفیف های 18 درصدی می گذارند، بهره ببرید. میانگین قیمت هر شب اقامت در هتل های اوآخاکا حدود 100 تا 200 هزار تومان است و قیمت غذا و خوراکی در شهر پایین است.

یکی از دیدنی ترین جاذبه های ایالت اوآخاکا، مونته آلبان (Monte Albán) است. مونته آلبان به کوه سفید معنا شده است و درواقع پایتخت تمدن باستانی زاپوتک بوده است. این منطقه در حال حاضر به عنوان میراث جهانی ثبت شده است. برای بازدید از این مکان تاریخی کافی است 12 هزار تومان هزینه کنید. پس از بازدید از مونته آلبان می توانید از کافه های سیار در کنار خیابان ها برای استراحت بهره ببرید و یا برای تماشای گروه های موسیقی که ساز ماریمبا می نوازند به خیابان های شهر بروید.

برای خوردن غذاهای مکزیکی بهتر است به یکی از بهترین رستوران های این ایالت یعنی مرکادو بروید.

شی آن ، چین

هزینه اقامت یک هفته ای برای دو نفر: حدود 8 میلیون

سفر به شی آن چین، سفر به قلب تاریخ است. زمانی که وارد این شهر می شوید گویی از دروازه زمان پا به گذشته گذاشته اید. عظیم ترین و زیباترین جاذبه شی آن لشکر سفالین یا تراکوتا است. این لشکر سفالین، مجسمه هزاران سرباز گارد پادشاهی چین شی هوان هستند. اندام و اندازه این سربازها واقعی و برابر با اندازه و ابعاد یک انسان عادی است. این پیکره ها بیش از دو هزار سال پیش در دل خاک مدفون شده بودند و به صورت کاملا اتفاقی در سال 1974 توسط افراد محلی کشف می شوند.

برای گذراندن یک روز در این شهر تاریخی کافی است 24 هزار تومان هزینه کنید تا گنجینه ای از عجایب را از نزدیک مشاهده کنید. هم چنین برای رسیدن به محل اصلی قرار دریافت مجسمه ارتش سفالین می توانید از دوچرخه هایی که در اختیار مسافران قرار می دهند بهره ببرید.

هزینه سفر به شی آن حدود 3 میلیون است و هزینه هر شب اقامت در هتل هم 300 هزار تومان است.

هویی آن ، ویتنام

هزینه اقامت یک هفته ای برای دو نفر: حدود 8 میلیون

هویی آن به عنوان میراث جهانی در یونسکو ثبت شده است. این شهر در قرن 15 یکی از مهم ترین بندرهای ماهی گیری در منطقه بود و تجارت در این منطقه رونق داشت. هویی آن امروز به عنوان یکی از زیباترین شهرهای ساحلی ویتنام شناخته می گردد. با سفر به هویی آن هم از مناظر زیبا لذت می برید و هم اماکن تاریخی را مشاهده می کنید.

پل های قدیمی زیادی در شهر هویی آن وجود دارند که متعلق به قرن 16 هستند ولی قدم زدن بر روی آن ها کاملا رایگان است. برای بازدید از موزه ای که در قسمت شمالی شهر وجود دارد، توریست باید هزینه کمی را در نظر بگیرد.

اگر فردی ماجراجو هستید، سفر به هویی آن یکی از خاطره انگیزترین مسافرت های شما خواهد شد. تورهای نیم روزه ای برای سفر به روستاهای اطراف هویی آن با قایق های چوبی وجود دارد که هزینه این سفرها از 150 هزار تومان برای هر نفر آغاز می گردد. در سفر افراد معمولا به روستای کامتانه می فرایند و یک روز را با افراد محلی زندگی می نمایند.

یکی از بهترین هتل های هویی آن هتل وینه هانگ هریتیج است که قیمت بسیار مناسبی هم دارد. این هتل در ساختمانی تاریخی واقع شده است و قیمت هر شب اقامت در هتل برابر با 220 هزار تومان است. امکان رزرو اینترنتی هتل هم وجود دارد.

سیم ریپ ، کامبوج

هزینه اقامت یک هفته ای برای دو نفر: حدود 8 میلیون

ماجراجویان واقعی، حتما در سفرهای خود برنامه سفر به سیم ریپ را جا می دهند. سیم ریپ به عنوان پایتخت فرهنگی کامبوج شناخته می گردد. دیدنی های استان به قدری زیاد است که شاید برای دیدن همه مناطق وقت کم بیاورید. جدا از قدمت تاریخی و فرهنگی سیم ریپ، جنگل های این شهر شگفت انگیز است. آمار سفرها به سیم ریپ در اوایل سال 2017 حدود 11 درصد کاهش داشت و به همین دلیل بلیت ها در حال حاضر با تخفیف ویژه و قیمتی برابر با 2 میلیون تومان عرضه می گردد.

هنگامی که به استان سیم ریپ رسیدید، بازدید از شهر آنگکور را در اولین برنامه های خود قرار دهید. معابد انگکور وات که از زیباترین معابد جهان هستند در این شهر قرار دارند و برای بازدید از این معابد فقط 37 هزار تومان هزینه می کنید. مساحت معابد انگکور وات برابر با 2/5 کیلومترمربع است و برای بازدید این معابد باید یک روز کامل زمان گذاشت. اگر زمان بازدید از معابد انگکور وات را ندارید می توانید به معبد کوچک تر پونوم بوک که در پارک باستان شناسی آنگکور وجود دارد بروید. برای رسیدن به این معبد باید 45 دقیقه درراه باشید.

سیم ریپ در شب دیدنی است، شلوغی شب و جریان زندگی به خوبی در سیم ریپ مشاهده می گردد. بازارهای قدیمی سیم ریپ دیدنی هستند و برای پیدا کردن آن ها کافی است که از یکی از افراد محلی آدرس نزدیک ترین بازار سنتی را بپرسید. یکی از بهترین هتل ها در سیم ریپ، هتل هیات است.

کراکوف ، لهستان

هزینه اقامت یک هفته ای برای دو نفر: حدود 10 میلیون

کراکوف، شهری شلوغ و پر از جذابیت های قرون وسطایی، کراکوف یکی از قدیمی ترین شهرهای لهستان است.درحالی که هزینه هر شب اقامت در این شهر برابر با 350 هزار تومان است.

یکی از دل انگیزترین صحنه هایی که در شهر کراکوف با آن روبه رو می شوید در هنگام غروب آفتاب است. میدان قدیمی و اصلی شهر و صدایی که از باسیلیکای سنت ماری به گوش می رسد بدون شک بسیار روح افزا خواهد بود.

در کراکوف شما می توانید ارزان ترین غذاهای جهان را بخورید. بقایای هولوکاست هنوز در این شهر مشاهده می گردد. محله های آشویتس و پلاسوو از معروف ترین محله های این شهر هستند که در فیلم فهرست شیندلر نماهایی از این محله ها دیده می گردد.

شرم الشیخ ، مصر

هزینه اقامت یک هفته ای برای دو نفر:11 میلیون

مصر فقط شهر اهرام ثلاثه نیست، یکی از جذاب ترین مناطق مصر شهر ساحلی شرم الشیخ است که همه ساله توریستان زیادی از سراسر جهان به ساحل این شهر می آیند و تعطیلات را در این منطقه می گذرانند.

هزینه اقامت در هتل های شرم الشیخ برابر با شبی 330 هزار تومان است. قیمت پروازها به شرم الشیخ از سال 2015 تا به امروز کاهش پیداکرده است.

پس از گذراندن یک روز خوب در کنار ساحل می توانید با یاری غواص های ماهری که در ساحل هستند به زیرآب بروید و یکی از زیباترین دیواره های مرجانی جهان را در زیرآب های ساحل شرم الشیخ مشاهده کنید.

صوفیه ، بلغارستان

هزینه اقامت یک هفته ای برای دو نفر: حدود 9 میلیون

صوفیه پایتخت و عظیم ترین شهر بلغارستان است و درعین حال یکی از قدیمی ترین پایتخت های اروپا است. با ورود به صوفیه با مناظر عجیبی روبه رو می شوید و قرن ها امپراتوری های مختلفی را به یاد می آورید. ویرانه های رومی، مساجد عثمانی و کلیساهای شهر مناظر زیبایی را به وجود آورده است.

کلیسای جامع الکساندر نوسکی صوفیه، یکی از کلیساهای جامعی است که در شهر صوفیه واقع شده است. در قسمت زیرزمین این کلیسا موزه ای به افتخار سربازانی که در جنگ روسیه و ترکیه کشته شده اند افتتاح شده است.

غذاهای سنتی و محلی بلغاری را حتما امتحان کنید و این غذاها را از دست ندهید.

در فهرستی که مرور کردیم شهرهایی قرار داشتند که قیمت پروازها و هتل های این شهرها در سال های اخیر برای جذب توریست کاهش پیداکرده است. شما با سفر به این شهرها هزینه کمی برای صرف غذا در یک رستوران پرداخت می کنید و دسترسی به بیشتر نقاط شهر با استفاده از خدمات حمل ونقل عمومی در این شهرها آسان است.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

3ye.ir: مجله سایه | مجله خانه و خانواده، اطلاعات عمومی، اخبار روز

abuzariyon.ir: مجله ابوذریون | نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

منبع: تاپ تراول
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 86414

به "آشنایی با ارزان ترین مقصدها برای گذرندان تعطیلات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با ارزان ترین مقصدها برای گذرندان تعطیلات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید