اردبیل می تواند به قطب گردشگری سلامت در منطقه تبدیل گردد

به گزارش مجله سرگرمی، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: اردبیل قابلیت ها و ظرفیت های لازم را برای تبدیل شدن به قطب گردشگری سلامت در منطقه دارد.

اردبیل می تواند به قطب گردشگری سلامت در منطقه تبدیل گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، ولی تیموری در حاشیه انعقاد تفاهم نامه با معاون گردشگری کشور عراق توضیح داد: اردبیل قابلیت ها و ظرفیت های لازم را برای تبدیل شدن به قطب گردشگری سلامت در منطقه دارد.

وی گفت: استان اردبیل از ابعاد مختلفی از جمله جغرافیایی، فرهنگی، تاریخی، مذهبی و طبیعی مقصد بسیار جذابی برای گردشگران داخلی و خارجی به شمار می رود و این قابلیت ها در حوزه گردشگری سلامت نیز بالقوه و قابل توجه است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اضافه نمود: قابلیت های استان اردبیل در حوزه آبهای درمانی و همچنین زیرساخت های ئزشکی موجود در این استان به همراه بسترهای لازم در حوزه گردشگری تندرستی می تواند این استان را در آینده ای نه چندان دور به مقصد اصلی گردشگران سلامت در منطقه به ویژه در حوزه کشورهای عضو اکو تبدیل کند.

تیموری ادامه داد: در این زمینه بازدیدی از مرز بیله سوار کشور ایران و آذربایجان داشتیم که این هم مرز بودن استان اردبیل با کشور آذربایجان نیز از جمله ظرفیت های ویژه این استان در جذب گردشگران سلامت به شمار می رود.

وی افزود: در این راستا دیدار مشترکی با هیات گردشگری کشور عراقی به همراه استاندار اردبیل داشتیم که در آن مسایل فی مابین در راستای توسعه گردشگری اردبیل انجام گرفت.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از برگزاری سومین جلسه کمیته فنی مشترک گردشگری و میراث فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و عراق در اردبیل نیز اطلاع داد و یادآور شد: بعد از دو روز نشست و آنالیز توافقات مورد حصول در این نشست به امضاء طرفین رسید که مفاد آن در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

تیموری گفت: همچنین نشستی نیز با معاون گردشگری و هیات همراه کشور تاجیکستان در حاشیه اجلاس-نمایشگاه اکو در اردبیل انجام گرفت و بعد از آن نیز مسائل بعضی از گروه های سرمایه گذاری در حاشیه اجلاس اکو مورد آنالیز نهاده شد.

وی به بازدید از نمایشگاه گردشگری سلامت ویژه اجلاس نمایشگاه اکو اشاره نمود و اضافه نمود: افتتاح خانه گردشگری سلامت اردبیل برای اولین بار در سطح کشور و بازدید از نمایشگاه دائمی جاذبه های گردشگری و تاریخی استان اردبیل در محل نگارخانه شاه اسماعیل نیز از جمله دیگر برنامه های ما در اردبیل بود.

https://bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 40351

به "اردبیل می تواند به قطب گردشگری سلامت در منطقه تبدیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردبیل می تواند به قطب گردشگری سلامت در منطقه تبدیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید