استقبال دانشجویان از موسسه الهیات اسلامی در دانشگاه هومبولت

به گزارش مجله سرگرمی، موسسه الهیات اسلامی در دانشگاه هومبولت برلین با استقبال بی سابقه علاقمندان به الهیات اسلامی روبرو شده است.

استقبال دانشجویان از موسسه الهیات اسلامی در دانشگاه هومبولت

به گزارش خبرگزاری مهر، موسسه الهیات اسلامی در دانشگاه هومبولت برلین با استقبال بی سابقه علاقمندان به الهیات اسلامی روبرو شده است. هانس-کریستف کلر، سخنگوی دانشگاه هومبولت در این باره گفت: در حال حاضر 240 دانشجو برای ترم زمستانی 2019-2020 درخواست ثبت نام داده اند.

این در حالی است که مسئولان موسسه تنها برای ثبت نام 80 دانشجو برنامه ریزی نموده بودند و در حال حاضر نیز به نظر می رسد که 150 تا 180 دانشجو امکان ثبت نام پیدا خواهند کرد.

مایکل بورگلته، مورخ بازنشسته دانشگاه هومبولت و مدیر موسسه الهیات اسلامی در این باره گفت: تاسیس موسسه الهیات اسلامی در دانشگاه هومبولت، می تواند تاثیر خوبی بر پیشرفت این رشته داشته باشد.

تاکنون برای انتخاب شش استاد این موسسه مشکلاتی وجود داشته و تنها یک نفر از آنها انتخاب شده است. با این وجود، آنطور که بورگلته گفته است، این موسسه از ابتدای ماه اکتبر کار خود را شروع خواهد نمود. در عین حال، اساتید این موسسه باید به تایید هیات مشورتی برسند. هیات مشورتی موسسه الهیات اسلامی دانشگاه هومبولت را نمایندگان شورای مرکزی مسلمانان، انجمن شیعیان و فدراسیون اسلامی آلمان تشکیل می دهند. در کنار این گروه همچنین پژوهشگران حوزه اسلامی، محققان حوزه اخلاق اجتماعی، ولفگانگ هوبر، رئیس سابق کلیسای پروتستان آلمان و معاون رئیس دانشگاه هومبولت نیز حضور دارند. در ابتدای کار موسسه، انتخاب اعضای هیات مشورتی نیز با مشکلاتی همراه بود. به طور مثال، اتحادیه ترکی-اسلامی دیتیب از کار استعفا داد. از سوی دیگر، بسیاری در این سال ها به ترکیب هیات مشورتی موسسه انتقاد نموده اند. آنها معتقدند که تنها انجمن های اسلامی محافظه کار در هیات مشورتی این موسسه حضور دارند.

موسسه الهیات اسلامی دانشگاه هومبولت اولین موسسه در یک دانشگاه آلمانی است که به تدریس الهیات شیعه و سنی می پردازد. در این موسسه، همچنین برای معلمان حوزه آموزش اسلامی نیز دوره هایی وجود دارد. البته دوره مربوط به معلمان، سال آینده تحصیلی(2020-2021) برگزار می گردد.

بورگلته در این باره گفت: دانشجویانی که می خواهند در دوره های آموزش اسلامی شرکت نمایند، می توانند از پاییز در کلاس های رشته الهیات حضور یابند و سپس در دوره های پیشرفته که سال آینده برگزار می گردد، شرکت نمایند.

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

3ye.ir: مجله سایه | مجله خانه و خانواده، اطلاعات عمومی، اخبار روز

abuzariyon.ir: مجله ابوذریون | نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 36997

به "استقبال دانشجویان از موسسه الهیات اسلامی در دانشگاه هومبولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال دانشجویان از موسسه الهیات اسلامی در دانشگاه هومبولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید