افتتاح بیمارستان ولیعصر(عج) اراک

به گزارش مجله سرگرمی، مریم جباری - راک - خبرنگار: یکی از مسائل و معضلات در حوزه بهداشت و درمان استان با توجه به حجم بالای بیماران کمبود تخت های درمانی است، این در حالی است که بیماران بسیاری از شهرها و استان های همجوار برای درمان به استان مرکزی مراجعه می نمایند.

افتتاح بیمارستان ولیعصر(عج) اراک

اجرای فاز جدید بیمارستان ولیعصر(عج) نیز با هدف افزایش تخت های بیمارستانی چند سال است که در دستور کار قرار گرفته و در این زمینه نیز اعتبارات بسیار خوبی تخصیص داده شده است، اما با توجه به بعضی مسائل مالی این مرکز درمانی هنوز تکمیل نشده است. البته استان مرکزی در حوزه سلامت دارای ظرفیت های بسیار چشمگیری است، اما با توجه به این ظرفیت ها هنوز نتوانسته در زمینه بهره مندی از تخت های بیمارستانی در صندلی مطلوبی قرار گیرد که همین مسأله تسریع در روند ساخت و تکمیل فاز دوم بیمارستان ولیعصر(عج) را دوچندان می نماید.

  • سهم حداقلی در استفاده از خدمات درمانی

یکی از بیمارانی که پدرش را برای بستری به یکی از مراکز درمانی استان برده است می گوید: پدر من دارای بیماری قند است و علاوه بر این بیماری، بدن او دارای عفونت شدید نیز شده، اما در مراجعه به یک مرکز درمانی جای خالی برای بستری پدرم وجود نداشت. مهرداد جابری بیان می نماید: بخش پذیرش بستری بیماران به ما گفت در صورت خالی شدن تخت های بستری با شما تماس خواهیم گرفت تا پدرتان را برای بستری به بیمارستان انتقال دهید. اگر در این مدت اتفاق ناخوشایندی برای پدرم رخ می داد چه کسی جوابگو بود. وی ادامه می دهد: استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی جزو اصلی ترین حقوق شهروندان است که باید به راحتی به آن دسترسی داشت. وی از این که بیشتر این امکانات در پایتخت متمرکز شده و استان ها و شهرستان ها سهم حداقلی دارند گلایه داشت.

  • ضرورت توزیع عادلانه خدمات درمانی

یکی دیگر از افرادی که برای بستری فرزندش از یکی از شهرهای همجوار به اراک آمده است می گوید: در شهر ما امکانات بهداشتی و درمانی که بتوانیم فرزندمان را معالجه کنیم وجود ندارد و مجبور شده ایم به اراک بیاییم. محمد مشیری بیان می نماید: در اینجا هم با توجه به هزینه هایی که برای آمدن به اراک انجام داده ایم با مشکل بستری روبرو هستیم و هنوز نتوانسته ایم فرزندمان را بستری کنیم. وی ادامه می دهد: خواسته ما از مسئولان این است که یا خدمات بهداشتی و درمانی در شهرها و استان ها عادلانه توزیع گردد یا این که با توجه به حجم بالای مراجعه کنندگان از شهرها و استان های مختلف به اراک برای درمان در زمینه افزایش تخت های بیمارستانی با جدیت بیشتری گام برداشته گردد.

  • تخصیص اعتبار برای بیمارستان ولیعصر(عج)

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز با اشاره به اهمیت توسعه مرکز درمانی ولیعصر(عج) به عنوان یکی از مراکز درمانی اصلی در اراک می گوید: برآورد اولیه ای که در زمینه ساخت این مرکز درمانی صورت گرفته بود هزار و 400 میلیارد ریال بوده است که با توجه به مسائل و مسائل مالی ایجاد شده و افزایش قیمت ها در همه بخش ها و به ویژه مصالح ساختمانی این رقم به 2 هزار میلیارد ریال افزایش پیدا نموده است.

محمد جمالیان بیان می نماید: تکمیل پروژه ولیعصر(عج) یکی از مطالبات اصلی و مهم شهروندان اراکی است که با جدیت دنبال و از همه ظرفیت های موجود برای تکمیل این پروژه استفاده خواهد شد. به همین منظور سال جاری نیز برای ادامه عملیات تکمیل این پروژه علاوه بر اعتباراتی که تاکنون به این پروژه تخصیص یافته 400 میلیارد ریال دیگر نیز توانسته ایم تخصیص اعتبار داشته باشیم. وی ادامه می دهد: با توجه به حجم مراجعه کنندگان به مراکز درمانی اراک از شهرها و استان های دیگر تکمیل و بهره برداری از این پروژه یکی از اولویت های دانشگاه علوم پزشکی اراک است. زیرا با این اقدام گام بسیار ارزشمندی در حوزه سلامت استان و همچنین افزایش تخت های بیمارستانی برداشته خواهد شد.

  • استفاده از تسهیلات

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک می افزاید: علاوه بر 400 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته برای تکمیل این پروژه و استفاده از تسهیلات، 280 میلیارد ریال اعتبار نیز از محل سفرهای استانی ریاست جمهوری برای تسریع در روند ساخت این پروژه تأمین شده است. جمالیان اظهار می نماید: با تکمیل فاز دوم این بیمارستان تا حد زیادی کمبود تخت های بیمارستانی در استان و به ویژه شهر اراک جبران خواهد شد و می توانیم در حوزه بهداشت و درمان خدمات شایسته تری را به شهروندان ارائه دهیم.

  • تکمیل بخشی از بیمارستان تا سرانجام سال

استاندار مرکزی نیز با بیان این که در دوران فعالیت دولت تدبیر و امید خدمات شایسته ای در حوزه بهداشت و درمان در کشور و به ویژه استان صورت گرفته است می گوید: با توجه به کمبود تخت های بستری در اراک و اهمیت تکمیل هر چه زودتر پروژه بیمارستان ولیعصر(عج) و همچنین اعتبارات تخصیص یافته بخشی از این بیمارستان 500 تختخوابی به عنوان مرکز درمانی مهم و اصلی استان که بیشترین حجم مراجعه کننده را دارد تا سرانجام سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

سید علی آقازاده بیان می نماید: مسائل و مسائل مالی و افزایش قیمت ها در همه بخش ها اثرگذار بوده و همین مسأله سبب شده تا در روند فعالیت ساخت این بیمارستان مسائلی ایجاد گردد که با تدابیر و مدیریت صحیح بخشی از این مسائل برطرف شده است و تا سرانجام سال جاری شاهد بهره برداری بخشی از این پروژه و برطرف دغدغه شهروندان در حوزه بهداشت و درمان به ویژه کمبود تخت های بیمارستانی خواهیم بود. وی ادامه می دهد: در کوشش هستیم تا سرانجام سال آینده با جذب اعتبارات لازم و با توجه به این که برآورد ساخت نهایی این بیمارستان چند برابر شده بتوانیم فاز دوم بیمارستان ولیعصر(عج) را تکمیل کنیم و به بهره برداری برسانیم.

  • پایین بودن تخت های بستری از میانگین کشوری

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در خانه ملت با اشاره به این که پروژه ساختمان جدید بیمارستان ولیعصر(عج) بزرگ ترین و مهم ترین پروژه استان مرکزی در حوزه بهداشت و درمان است می گوید: علت اهمیت این پروژه کمبود تخت های بیمارستانی در استان است که متأسفانه در این بخش از میانگین کشوری بسیار پایین تر است.

علی اکبر کریمی بیان می نماید: تکمیل پروژه ساخت بیمارستان ولیعصر(عج) و افزایش حدود 500 تخت درمانی می تواند تأثیرگذاری بسیار زیادی را در جبران کمبودهای این بخش و افزایش سرانه تخت های بیمارستانی استان داشته باشد و با این اقدام هیچ بیماری از کمبود در نوبت بستری رنج نخواهد برد.

وی ادامه می دهد: به دلیل مسائل و مسائل مالی و کمبود بودجه و اعتبارات، تکمیل و بهره برداری این پروژه که در سال 97 باید انجام می شد محقق نشده، اما امیدواریم بخشی از این پروژه تا سرانجام سال جاری و کل پروژه با تخصیص اعتبارات تا سرانجام سال آینده به بهره برداری برسد. نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس می افزاید: کمبود تخت های بیمارستانی در استان یک مسأله نگران کننده است که باید برای برطرف این مشکل مسئولان استانی و دولتی کوشش و همت بیشتری داشته باشند، زیرا در حوزه بهداشت و درمان پیشگیری به مراتب هزینه بسیار کمتری به همراه خواهد داشت و با افزایش خدمات و امکانات بهداشتی و درمانی این موضوع محقق خواهد شد.

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

3ye.ir: مجله سایه | مجله خانه و خانواده، اطلاعات عمومی، اخبار روز

abuzariyon.ir: مجله ابوذریون | نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 26696

به "افتتاح بیمارستان ولیعصر(عج) اراک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح بیمارستان ولیعصر(عج) اراک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید