اولین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی در مهاباد افتتاح شد

به گزارش مجله سرگرمی، اولین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی با حضور هنرمندان، علاقه مندان و مسئولان در مهاباد افتتاح شد .

اولین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی در مهاباد افتتاح شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، این نمایشگاه با حضور 60 هنرمند فعال صنایع دستی در قالب 50 غرفه و در 30 رشته در محل پارک ملت مهاباد برگزار شده است.

در آیین افتتاح این نمایشگاه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با قدردانی از فرماندار شهرستان مهاباد گفت: برپایی چنین نمایشگاهی در این وسعت میسر نبود مگر با همکاری و تعامل فرماندار و مسئولین محترم شهرستان مهاباد و بایستی از این همکاری قدردانی کنیم.

جلیل جباری با اشاره برنامه های ستاد اقتصاد مقاومتی شرح داد: حمایت از صنایع دستی و کارگاه های فعال در استان جزو برنامه های اصلی ستاد اقتصاد مقاومتی این اداره کل بوده و بهمین منظور نمایشگاه هایی در سطوح مختلف برای عرضه محصولات صنایع دستی در اولویت کاری ماست.

او اضافه نمود: آموزش صنایع دستی یکی دیگر از برنامه های این اداره کل است که از روستاهای محروم آغاز کرده و برای آغاز کار چهار روستا در شهرستان تکاب را تحت پوشش قرار داده ایم.

وی راه اندازی بازارچه دائمی برای فروش محصولات صنایع دستی را در مهاباد ضروری دانسته و گفت: برای شهرستان زیبا و مسافر پذیر با مردمی فرهنگ دوست وجود یک بازارچه دائمی صنایع دستی ضروری بوده و چنانچه شهرداری و شورای شهر فضایی را در اختیار این اداره کل قرار دهند آماده ایم نسبت به راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی در مهاباد اقدام کنیم.

جباری ادامه داد: تمام تلاش ما حمایت از هنرمندان و صنعتگران خوش ذوق صنایع دستی استان می باشد و سعی داریم این نمایشگاه ها را در سطوح منطقه ای ، ملی و حتی بین المللی برپا کنیم تا برای محصولات صنایع دستی استان بازارهای هدف ایجاد شود.

مدیرکل استان در خاتمه با اشاره به برپایی دومین جشنواره ملی گردشگری در ارومیه اضافه نمود: ما از تاریخ 26 لغایت 29 مرداد ماه سال جاری در ارومیه مجری دومین جشنواره ملی گردشگری و ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی خواهیم بود که از این فرصت استفاده کرده و از همه علاقه مندان و هنرمندان صنایع دستی برای حضور در این نمایشگاه دعوت می کنیم.

اولین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی مهاباد با حضور هنرمندان استانهای آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان، کرمانشاه، همدان، خراسان جنوبی، اصفهان و کردستان از دیروز دوشنبه مورخ 24/ 04/ 98 در محل پارک ملت (میدان مادر) مهاباد افتتاح شده و از ساعت 17 الی 24 تا تاریخ جمعه 28/ 04/ 98 برای بازدید عموم دایر خواهد بود.

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

3ye.ir: مجله سایه | مجله خانه و خانواده، اطلاعات عمومی، اخبار روز

abuzariyon.ir: مجله ابوذریون | نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 32306

به "اولین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی در مهاباد افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی در مهاباد افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید