بازگشت سایپا به کرج؛ تکرار یک اشتباه

به گزارش مجله سرگرمی، سمیرا شیرمردی، مدت هاست که فوتبال در ایران از طریق ای برای تبلیغات انتخاباتی تبدیل شده. هر وقت انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی نزدیک می گردد باز هم بحث انتقال تیم ها از شهری به شهر دیگر و از استانی به استان دیگر مطرح می گردد. این اتفاق دیگر به یک عادت تبدیل شده، عادتی که معلوم نیست تا چه زمانی وجود خواهد داشت. نکته جالب این است که این انتقال ها تا الآن با شکست روبرو شده اما با وجود این مسأله، همچنان از فوتبال به عنوان یک ابزار تبلیغات انتخاباتی استفاده می گردد تا توجه ها را به خود جلب نمایند. حالا که باز هم انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک شده، طبق معمول بحث انتقال یکسری تیم ها مطرح شده که مهم ترین آنها، تیم لیگ رجحان سایپا است.

بازگشت سایپا به کرج؛ تکرار یک اشتباه

سایپا یکی از تیم هایی است که چند سال پیش به استان دیگری منتقل شد اما به خاطر شرایط نامناسبی که داشت باز هم به تهران برگشت. در آن مقطع تیم های زیادی از جمله پیکان به قزوین، صبا باتری به قم، پاس تهران به همدان و راه آهن به شهر ری منتقل شدند. در خصوص نفت تهران هم اصرارهای زیادی برای انتقال به اراک انجام شد که در نهایت این کوشش ها و اصرارها بی نتیجه ماند تا نفت در تهران بماند. نفت که در تهران مانده بود حتی به قهرمانی لیگ برتر هم نزدیک شد و البته جام قهرمانی رقابت های حذفی را به دست آورد که بعد از آن به خاطر حمایت نشدن از سوی وزارت نفت و یکسری لجبازی ها منحل شد. شاید خیلی ها با خود بگویند اگر نفت به اراک منتقل می شد ممکن بود دچار چنین سرنوشتی نمی شد اما سرنوشت دیگر تیم ها نشان می دهد چنین نیست.

در واقع هر تیمی که به استان یا شهر دیگری منتقل شد به مسائل زیادی خورد که در نهایت منجر به انحلال شد. به طور مثال پاس تهران با آن همه افتخارات به همدان منتقل شد که این تیم روز به روز شرایط سخت تری پیدا کرد و الآن نشانی از آن نیست. صبا باتری دیگر تیمی بود که حتی در مقطعی بازیکنان بزرگی مثل علی دایی، سهراب بختیاری زاده و... در آن حضور داشتند اما با رفتن به قم شرایطش سخت و دچار مسائل زیادی شد. صبا هم بعد از انتقال به قم چندان دوام نیاورد و بالاخره با سقوط به دسته یک منحل شد. راه آهن هم چنین سرنوشتی داشت که در نهایت پیکان و سایپا ترجیح دادند به تهران برگردند. پیکان در قزوین هم شرایط خوبی نداشت و حتی به لیگ دسته پایین تر سقوط کرد اما به تهران برگشت تا حداقل در لیگ برتر ثبات داشته باشد. سایپا هم در کرج حمایت نمی شد و با مسائل زیادی روبرو شد.

-

شاید الآن مسئولان استان البرز به خاطر نیاورند یا اینکه نخواهند به آن موقع فکر نمایند اما در زمانی که سایپا در کرج حضور داشت با مسائل زیادی دست و پنجه نرم می کرد. در آن موقع، حتی این مسائل باعث اختلافات زیادی بین باشگاه سایپا و مسئولان ورزش این استان شد تا نارنجی پوشان نتوانند از استادیوم انقلاب کرج به راحتی استفاده نمایند و بدهکار شدند. این مسائل و البته حمایت 2 شرکت خودروساز باعث شد سایپا و پیکان به تهران برگردند.

این روزها با وجود اینکه بحث انتقال تیم ها در زمان انتخابات به یک عادت تبدیل شده اما دیگر انتظار نمی رفت کاندیداها به سراغ لیگ رجحان ها بیایند چون همه می دانند این مسأله با انتقادهای زیادی روبرو خواهد شد و البته در چند سال اخیر معمولاً این بحث ها در خصوص تیم های لیگ یکی و حتی لیگ دویی به وجود می آمد. با این وجود حالا بار دیگر بحث انتقال سایپا به کرج به سوژه داغی تبدیل شده.

نکته جالب این است که استان البرز 2 تیم در لیگ یک و لیگ 2 دارد که شاید بد نباشد به جای انتقال سایپا به کرج، از آن تیم ها حمایت گردد تا به لیگ برتر برسند. در حال حاضر اکسین البرز در لیگ یک حضور دارد و شهدای رزکان در لیگ 2 که بدون شک اگر از این تیم ها به درستی حمایت گردد، می توانند به دسته های بالاتر برسند و حتی لیگ رجحان هم شوند اما به جای حمایت از آنها، به شکل عجیبی همه به دنبال لقمه آماده افتادند و می خواهند سایپا لیگ رجحان را راهی کرج نمایند، آن هم بدون هیچ تضمینی برای اینکه دچار سرنوشت تلخ دیگر تیم های انتقال یافته نگردد. مسأله مهم دیگر در خصوص انتقال سایپا به کرج این است که استادیوم انقلاب کرج هیچ کدام از استانداردهایی که فدراسیون فوتبال روی آن تأکید داشته را ندارد. این استادیوم حتی ظاهراً از زمین چمن مناسبی هم برخوردار نیست، ضمن اینکه باشگاه سایپا از مدتی قبل استادیوم دستگردی تهران را برای لیگ نوزدهم اجاره نموده اما با این شرایط معلوم نیست چه اتفاقی می افتد. باید دید کاندیداهای نمایندگی مجلس دست از تبلیغات فوتبال خود برمی دارند و اجازه می دهند تیم ها با آرامش کار خود را دنبال نمایند یا اینکه آن اشتباه قبلی در خصوص سایپا تکرار می گردد و این تیم با استرس کار خود را دنبال خواهد نمود.

andishemag.ir: مجله اندیشه | مجله خبری و تحلیل اندیشه، گردشگری، ورزشی و فناوری

bizbing.ir: مجله بیزبینگ: مجله موفقیت در کارآفرینی و کسب و کار

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 41673

به "بازگشت سایپا به کرج؛ تکرار یک اشتباه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت سایپا به کرج؛ تکرار یک اشتباه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید