بهترین زمان برای سفر به گوا

به گزارش مجله سرگرمی، بهترین زمان سفر به گوا، شهر بندری هند، فصل پاییز و زمستان است. زمانی که دمای هوا کاهش پیدا نموده و بادی خنک در سرتاسر این شهر بندری در حال گردش است. نیمه ماه نوامبر (ماه آبان) تا نیمه ماه فوریه (ماه بهمن) شهر بندری گوا از گردشگران داخلی و خارجی پر می گردد. این منطقه که در گذشته توسط پرتغالی ها اداره می شد، هم اکنون به خاطر تلفیق هنر، فرهنگ و معماری اروپایی و هندی مشهور است. اگر جزو گردشگرانی هستید که به دنبال سفری پر از آرامش هستید، سفر گوا بهترین گزینه شماست. شما می توانید در سواحل شنی گوا قدم بزنید و از منظره زیبای این منطقه لذت ببرید. اگر به دنبال هیجان هستید، در مراسم و جشن های مختلف آن نیز می توانید شرکت کنید. ما در خبرنگاران آماده ارائه خدمات تور به گوا هستیم. در مطلب پیش رو سعی داریم تا هر آن چه که برای سفری به یاد ماندنی در بهترین زمان سفر گوا احتیاج دارید، در اختیارتان بگذاریم. همچنین راهنمای سفر به گوا شما برای سفری هیجان انگیز و به یاد ماندنی آماده می نماید.با ما همراه باشید.

بهترین زمان برای سفر به گوا

موقعیت جغرافیایی بندر گوا

بندر گوا با داشتن مساحت 3702 کیلومتر مربع در جنوب شرقی هند واقع شده است. کوچکترین ایالت هند از نظر مساحت است. با داشتن حدود 1.5 میلیون نفر جمعیت در رده 25 ام جمعیت کشورهای هند واقع شده است. سال ها به عنوان بهترین ایالت هند برای زندگی انتخاب شده است. بندر گوا در گذشته به مدت 450 سال جزو امپراطوری پرتغال بوده است. ولی در سال 1961 جزوی از کشور هند استقلال خود را به دست آورد.

قبل از سفر به گوا چه کار باید کرد؟

همانطور که گفتیم، فصل پاییز و زمستان بهترین زمان سفر به گوا است. به همین دلیل مسافران بسیاری در این فصل قصد سفر به این بندر زیبا می نمایند. بهتر است هتل خود را هر چه سریع تر رزرو کنید. با خرید پکیج تور گوا از مجموعه خبرنگاران تجربه خود را به یاد ماندنی کنید. پکیج تور گوا شامل خدمات بسیاری است که برای راحتی هر چه بیشتر مسافران طراحی شده است. اما اگر دوست دارید تجربه سفر به گوا خود را خودتان طراحی کنید، بلیط هواپیما گوا و همچنین هتل گوا خود را به صورت جداگانه رزرو کنید. از مزایای خرید بلیط هواپیما گوا و خرید هتل گوا از خبرنگاران به این نکته می توان اشاره نمود که شما با انبوهی از گزینه ها روبرو هستید. بر اساس شرایط و بودجه خود بهترین گزینه را می توانید انتخاب کنید.

فصل پاییز و زمستان، بهترین زمان سفر به گوا

با آغاز ماه نوامبر هوا نسبتا خنک، دریا آرام و شفاف است و همه گونه امکانات از تفریحگاه ها و رستوران ها گرفته تا فعالیت های ساحلی برای گردشگران محیا شده است. در دو فصل پاییز و زمستان گوا تقریبا هیچ بارانی ندارد و خنکی لذت بخشی در هنگام صبح و غروب روح شما را نوازش می دهد. طی ظهر هوای ساحل گرم است و برای همین است که عاشقان ساحل در این دو فصل از آنسوی دنیا به سواحل گوا می آیند.

در فصل پاییز و زمستان جشنواره های موسیقی مختلف و همچنین مهمانی ها و مراسم های شاد و مهیج در گوا برگزار می گردد که برای شما نشاط و سرگرمی را به وجود می آورد. در این مدت بازارهای شبانه در شمال گوا خیلی شلوغ می شوند. در این بازارها هم می توانید از موسیقی ها و نمایش های زنده لذت ببرید و هم از تخفیف های استثنائی برخوردار شوید.

مردم گوا، از مسیحی و مسلمان گرفته تا دین های دیگر، کریسمس را جشن می گیرند، درخت های کاج را تزئین می نمایند و در این زمان حتی بچه ها دبستانی در ساحل برای گردشگران سرود می خوانند. برای غرق شدن در شور و نشاط کریسمس مردم غذای دریایی سفارش و در آفتاب استوایی بهترین فصل سال از تماشای ساحل و مزه تند غذا لذت می برند. اینجا جایی است که گردشگران در این ماه سال نو را به جای برف با لمس شن های داغ سواحل جشن می گیرند.

در ادامه مطلب همراه ما باشید تا کارهایی که در بهترین زمان سفر به گوا می توانید انجام دهید را نام ببریم.

فصل بهار و پاییز بندر ساحلی گوا

در فصل بهار و تابستان گوا عموما شاهد بارش باران های شدید است. ولی همچنان جشن های مختلفی در این ماه ها برگزار می گردد. از جمله فستیوال Sao Joao Festival in Goa در گوا است. نظیر آن در کشور پرتغال برگزار می گردد. زمان برگزاری این فستیوال 24 جوئن (3 تیر) است. در این جشن مردم خود را به برکه ها و رودخانه ها می رسانند و تولد حضرت یحیی را جشن می گیرند. ماه های اسفند تا اردیبهشت خیلی گرم است و میزان رطوبت بالا می رود. ولی به علت حضور کم تر گردشگران، قیمت تور گوا و هتل گوا به پایین ترین قیمت خود می رسند.

بهترین زمان سفر به گوا برای خرید

در گذشته شهر بندری گوا در کور ترین نقطه کشور هند قرار داشت ولی هم اکنون از جمله مقاصد پر هوادار هند قرار گرفته است. طی سال های اخیر بازارهای خرید متنوعی در این بندر ساخته شد. مخصوصا در بهترین زمان سفر به گوا تعداد بازارهای حاضر بیشتر می گردد. خاطره سفر خود را با خرید سوغاتی به قیمت مناسب و حراج شده زنده نگه دارید. در زیر به توضیح تعدادی از بازارها و فروشگاه های معروف گوا می پردازیم.

بازارهای خرید در شمال بندر گوا

  • موزه و گالری ماریو میراندا | Mario Miranda Museum

متاسفانه فرهنگ و هنر بندر گوا در میان تفریحات و جاذبه های گردشگری دیگر پنهان مانده است. موزه معرفی شده متعلق به ماریو میراندا، یکی از بزرگ ترین کارتونیست های هند است که در بندر گوا ساکن بود. پس از مرگ او در سال 2011، محل کار و خانه او به موزه تبدیل شد. داخل موزه، فروشگاه هایی نیز وجود دارد که می توانید سوغاتی های متنوعی را خریداری کنید. قیمت لوازم موجود در فروشگاه خیلی پایین است. ساختمان موزه، باغچه و مجسمه های اطراف آن به تنهایی جزو جاذبه های گردشگری حساب می آیند. برای آشنایی بیشتر با آثار این هنرمند به وب سایت رسمی ماریو میراندا سر بزنید.

آدرس موزه و گالری ماریو میراندا:

H.No. 674, Torda, Salvador, do, Mundo, Bardez, Goa 403101

  • بازار شبانه مکیز | Mackies Night Bazaar

اگر به دنبال تجربه خرید از مکان های پویا با آیتم های متنوع و رنگارنگ هستید پیشنهاد ما بازار مکیز است. مردم شبانه به سوی این بازار روانه می شوند تا از غرفه هایی که گاها بالای 100 تا هستند خرید نمایند. همچنین رستوران و کافه های متعددی کنار این بازار وجود دارد.

آدرس بازار شبانه مکیز:

Near 281, Baga River Bridge, Tamudki Vado, Marinha Dourada Road, Arpora, Goa 403516, India

  • فروشگاه Beach Candy

این فروشگاه کوچک رنگارنگ در ساحل مورجیم Morjim، درشمال بندر گوا واقع است. فروشگاه با تعدادی از سازمان های خیریه همکاری می نماید. به وسیله همین همکاری دستمزد و هزینه خرید شما مستقیم به هنرمندان پرداخته می گردد.

آدرس فروشگاه Beach Candy:

Morjim Beach

دیگر مراکز خرید بندر گوا:

  • بازار شبانه آرپورا | Night market at Arpora
  • بازار تبتی در خیابان بوگا | Tibetan Market on Baga Road
  • بازار ماهی فروشی | Mapusa Fish Market
  • بازار پانجیم | Panjim Market

بازارهای خرید در جنوب بندر گوا

  • بازار ساحلی کولوا | Colva Beach Market

همانند بسیاری از بازارهای ساحلی گوا، بازار کولوا نیز محصولات متنوعی برای فروش دارد. از پوشاک گرفته تا لوازم تزئینی برای منزل، سوغاتی های بسیار زیادی را می توانید از این مرکز خرید کنید. قیمت محصولات در این بازار متفاوت است به همین دلیل از قلم نیاندازید تا از فروشنده درخواست تخفیف بکنید.

آدرس بازار ساحلی کولوا:

Colva Beach Rd, Fatona, Majorda, Goa 403708, India

  • فروشگاه توک توک | Tuk Tuk Store

این فروشگاه کوچک پر از وسایل کادویی و لوازم تزئینی خانه است. لیوان هایی که با طرح های هنر هندی مزین شده اند برای خرید سوغاتی بهترین گزینه هستند. قیمت ها کاملا مناسب است و فروشنده بسیار مهربانی میزبان شما خواهد بود.

آدرس فروشگاه توک توک:

pereira plaza,1st floor ,opp hospicio, A104, Edapally - Panvel Highway, Pajifond, Margao, Goa 403601, India

  • کافه و چایخانه بابو | Babu Tea & Coffee

اگر به دنبال ادویه جات، چای و قهوه محلی هستید حتما به کافه و چایخانه بابو سر بزنید. بهترین ادویه جات از سرتاسر هند را در اینجا کشف خواهید کرد و چرا که مقداری از آن را نخرید؟

آدرس کافه و چایخانه بابو:

Gate no: 2, New MMC Market, Margao, Goa 403601, India

فستیوال ها و جشن های مهم در بهترین زمان سفر به گوا

آیا آماده هستید با آغاز فصل جشن و مراسم به گوا سفر کنید؟ بدون شک گوا میزبان بهترین برنامه های تفریحی برای گردشگران است. فستیوال موسیقی Sunburn و جشن کریسمس در فصل پاییز و زمستان در سواحل بندری گوا با بهترین برنامه های سال برگزار می گردد.

  • فستیوال موسیقی Sunburn

با آغاز ماه نوامبر و فصل پاییز گردشگران بسیاری خود را به سواحل شهر گوا می رسانند تا هم از بهترین ماه های سال لذت ببرند و هم در یکی از مهم ترین فستویال های موسیقی الکترونیک شرکت نمایند. فستیوال Sunburn در ماه دسامبر برگزار می گردد. این جشن موسیقی یکی از بزرگترین فستیوال های موسیقی الکترونیک در هند و همینطور در آسیا می باشد. با حضور هنرمندان معروف در سواحل شنی درخشان شهر بندری گوا به مقصد پاییزی و زمستانی مورد علاقه گردشگران تبدیل شده است.

  • جشن سال جدید میلادی و کریسمس

یکی دیگر از دلایلی که باید گوا را در دو فصل پاییز و زمستان انتخاب کنید نزدیکی سال جدید میلادی است. با نزدیکی سال جدید و جشن کریسمس و برابری آن با بهترین زمان سفر به گوا، این بندر زیبا تدارکات خود را برای برنامه های مفرح و آتش بازی ها آغاز می نماید.

  1. شرکت در مراسم نیمه شب کلیسا

گوا بیش از 400 کلیسا دارد و گردشگران بسیاری می توانند در مراسم نیمه شب کریمس شرکت نمایند.The Basilica of Bom Jesus Church و The Immaculate Conception Church بهترین گزینه ها هستند. بعد از مراسم دعا خوانی می توانید با شرکت نمایندگان دیگر در خواندن آواز های مذهبی همراه شوید. این مراسم حدود ساعت 10 آغاز می گردد. سریع دست به کار شوید تا جایگاه خود را به دست آورید.

  1. شام کریسمس

غذای رستوران ها در شب کریسمس پر بار تر می شوند. حتما غذای مخصوص کریسمس را در رستوران های گوا امتحان کنید. تنوعی از غذاهای دریایی، گوشتی، مرغی و یا گیاه خواری در رستوران های مختلف گوا وجود دارد. دسر معروف بندر گوا، ببینکا Bebinca را امتحان کنید. رنج قیمت غذاها متفاوت است. برای خرید یک وعده غذایی خوب بین 500 الی 3000 روپیه باید پرداخت کنید.

  1. مراسم آتش زنی Burn the Old Man

این که مراسم آتش زنی یک رسم مخصوص کریسمس نیست همواره مورد بحث بوده ولی مردم محلی این بندر، با نزدیک شدن سال جدید پیکر های دست ساز از پارچه و چوب را به آتش می کشانند. دلیل اصلی این کار در واقع دور کردن شر، انرژی منفی و بیماری ها است. بچه ها محلی از حاضران برای برگزاری مراسم سال بعد پول جمع آوری می نمایند.

تاریخ پر بار شهر بندری گوا، آب و هوای بسیار مناسب آن در فصل پاییز و زمستان، جشن و مراسم مخصوص آن، گردشگران را مجذوب خود نموده است. گوا به ساحل شنی درخشان، بازار های ساحلی و موسیقی کنار ساحل آن معروف است. بناهای تاریخی و معماری شگفت انگیز اروپایی بسیار زیادی از دوران امپراطوری پرتغال با خود به همراه دارد. گشت و گذار شهری در کوچه پس کوچه های گوا، در ناحیه لاتین آن از جالب ترین جاذبه های گردشگری گوا است. اگر تجربه سفر به گوا را دارید آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

بارازعلی: بارازعلی | مجله گردشگری و مسافرتی جاذبه های ایران

باتسک: باتسک | مجله گردشگری، موفقیت، پزشکی، سلامت، مد و لباس

صبح مهریز: صبح مهریز | مجله فروش و راهکارهای بازاریابی مدرن و دیجیتالی

منبع: الی گشت
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 55365

به "بهترین زمان برای سفر به گوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین زمان برای سفر به گوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید