بیش از 73 هزار مشترک زنجانی مشمول طرح برق امید شدند

به گزارش مجله سرگرمی، معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان از تخصیص پاداش 7 میلیارد و 766 میلیون ریالی به 73 هزار و 722 مشترک برق کم مصرف اطلاع داد.

بیش از 73 هزار مشترک زنجانی مشمول طرح برق امید شدند

نثار معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در تبادل نظر با خبرنگار از، گفت: برای نهادینه کردن فرهنگ مصرف بهینه انرژی برق و نیز تغییر نگرش مصرف نمایندگان بخش خانگی به استفاده صحیح از منابع انرژی و حفظ محیط زیست با استفاده از ساز و کار های تشویقی و بازدارنده، طرح ملی برق امید با تصویب هیات وزیران از پارسال شروع شد و استان زنجان همگام با سراسر کشور در اجرای دقیق این طرح گام های موثری برداشت.

او اضافه کرد: در این طرح مشترکان به سه دسته مشترکان کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف تقسیم می شوند و برای هر دسته متناسب با منطقه جغرافیایی، الگوی مصرف برق معین شده و مشترکان برق به تناسب مشارکت در این طرح از مزایای تشویقی شامل تخفیف تا 100 درصد تعرفه برق بهره مند شده اند.

مهندس نثار مشارکت هم استانی های زنجانی در مدت اجرایی شدن این طرح را خوب ارزیابی کرد و گفت: از مجموع 370 هزار مشترک خانگی بخش عمده ای در گروه های مشترکان کم مصرف و خوش مصرف قرار دارند و تنها 8 درصد از مشترکان در گروه پرمصرف ها هستند و البته مصرف انرژی برق این گروه بیش از 2 برابر سایر مشترکان است.

او ادامه داد: از نتایج عملیاتی شدن طرح برق امید در استان زنجان می توان به تخصیص پاداش 7 میلیارد و 766 میلیون ریالی به 73 هزار و 722 مشترک برق کم مصرف اشاره نمود که به نوبه خود تاثیر بسزایی در حذف هزینه انرژی برق از سبد خانوار این تعداد از مشترکان و همچنین صرفه جویی قابل توجه مصرف انرژی برق در بخش خانگی دارد.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان ضمن درخواست از همه مشترکان برق به رعایت الگوی صحیح مصرف انرژی برق، مشارکت حداکثری مردم ماهنشان با 21 درصد مشارکت را در طرح برق امید ستودنی خواند و گفت: مردم با کاهش مصرف برق خود در فصل تابستان به 300 کیلو وات ساعت در ماه و در فصول دیگر به 200 کیلو وات ساعت ضمن بهره مندی از تخفیف 100 درصدی در قبوض برق خود نقش بسزایی در حفظ منابع و ذخایر ملی خواهند داشت.

او ادامه داد: شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در حال حاضر با داشتن 14 هزار و 460 کیلومتر شبکه های توزیع برق، 10 هزار و 424 دستگاه پست توزیع برق با ظرفیت هزار و 591 مگاولت آمپر به 472 هزار مشترک برق در سراسر استان زنجان خدمت رسانی می نماید و ظرفیت های مولد این استان موجب شده تا از مجموع کل مصرف انرژی در استان زنجان 51 درصد در بخش صنعتی، 20 درصد در بخش کشاورزی مصرف شده و شاخص انرژی خوبی است که بیش از 70 درصد انرژی در بخش های مولد به بخش های فراوری، اشتغال و توسعه مالی یاری می نماید.

شایان ذکر است جهت مشاهده شرایط قرارگیری هر مشترک در گروه بندی های طرح برق امید، مردم فهیم استان می توانند با نصب اپلیکیشن موبایلی برق من به وسیله کافه بازار، گوکل پلی، وب سایت این شرکت به آدرس WWW.ZEDC.ir و همچنین سایت برق امید WWW.Bargh-Omid.ir ضمن دریافت خدمات غیرحضوری صنعت برق، اطلاعات مفید و کاملی کسب نمایند.

م

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 140631

به "بیش از 73 هزار مشترک زنجانی مشمول طرح برق امید شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 73 هزار مشترک زنجانی مشمول طرح برق امید شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید