تاثیر سقوط قیمت نفت بر تولیدات و شرایط اقتصادی ترکمنستان

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس جمهور ترکمنستان گفت:سقوط قیمت نفت بر تولیدات و عملکرد مالی دولت ترکمنستان تاثیر گذاشته است.

تاثیر سقوط قیمت نفت بر تولیدات و شرایط اقتصادی ترکمنستان

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، قربانقلی بردی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان در نشستی با مسئولین بخش نفت و گاز کشورش موضوع تاثیر کاهش قیمت نفت در بازار جهانی بر شرایط مالی ترکمنستان را مورد بحث و بررسی قرار داد.

بردی محمداف گفت که به دلیل شرایط اقتصاد جهانی، قیمت ها در بازارهای نفت دائماً در حال تغییر بوده و منجر به کاهش مصرف نفت شده است.

وی با اشاره به تاثیر این شرایط روی تولیدات و عملکرد مالی دولت ترکمنستان، از مسئولین مربوطه خواست تا در جهت حفظ حجم تولیدات نفت و اجرای تعهدات برنامه ای برای سال 2020 اقدامات لازم اتخاذ کنند.

گویچگلدی بایگلدی اف رئیس شرکت دولتی ترکمن نفت در گزارش خود به آن اشاره کرد که با وجود بحران جهانی، طی سه ماه نخست سال 2020 برنامه تولید میعانات نفتی ترکمنستان در قیاس با دوره مشابه یک سال پیش 9.7 درصد افزایش داشته است.

وی همچنین گفت که به منظور ارائه خدمات حفاری دو چاه در در میدان گوتوردپه شمالی و حفاری چاه با عمق 6.5 هزار متر در اوزینادا جنوبی - 7 مناقصه بین المللی اعلام شده است.

رئیس جمهور ترکمنستان از مسئولین بخش نفت و گاز کشورش خواست تا از ظرفیت های تولیدی موجود استفاده موثر به عمل آورده و از طریق به کارگیری فن آوری های دیجیتال به افزایش بهره وری فعالیت های مربوطه دست یابند.

بردی محمداف همچنین بر ضرورت جلب هرچه بیشتر سرمایه گذاری خارجی جهت بخش استخراج و توسعه ذخایر نفتی جدید و ایجاد شیوه های جدید همکاری با شرکت های بین المللی نفت و گاز و مطالعه بازارهای بین المللی فرآورده های نفتی تاکید کرد.

لازم به ذکر است که پس از سقوط قیمت نفت و کاهش واردات گاز ترکمنی توسط چین، عشق آباد بیشتر روی تسریع در اجرای پروژه های خط لوله گاز تاپی و ترانس کاسپین تمرکز کرده است.

انتهای پیام/.

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

3ye.ir: مجله سایه | مجله خانه و خانواده، اطلاعات عمومی، اخبار روز

abuzariyon.ir: مجله ابوذریون | نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 80192

به "تاثیر سقوط قیمت نفت بر تولیدات و شرایط اقتصادی ترکمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر سقوط قیمت نفت بر تولیدات و شرایط اقتصادی ترکمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید