تشکیل کنسرسیوم بازاریابی و تبلیغات گردشگری در کشورهای هدف

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری گفت: کنسرسیوم ها با ایجاد بستر مالی و اجرایی، اطلاعات میدانی حاصل از فعالیت میز کشورهای بازار هدف را به اقدام و عمل تبدیل می نمایند.

تشکیل کنسرسیوم بازاریابی و تبلیغات گردشگری در کشورهای هدف

به گزارش خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، محمد ابراهیم لاریجانی با بیان اینکه دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری در سال گذشته با ایجاد میز هر یک از کشور های بازار هدف، اقدام به جمع آوری اطلاعات از سلایق و علایق اتباع کشور های هدف گردشگری ایران نموده است؛ گفت: پیرو این اقدام، با یاری اعضای میز این کشور ها؛ تحقیق بازار انجام گرفت و بر اساس آن برنامه عملیاتی نفوذ و ورود به بازار با تفکیک هر یک از کشور ها تدوین شد.

او با اشاره به اینکه هم اکنون هر یک از کشورهای هدف علاوه بر اکشن پلن بازاریابی دارای دو برنامه اجرایی جداگانه شامل برنامه دیحیتال مارکتینگ و برنامه اطلاع رسانی و تبلیغات هستند، اضافه نمود: به همین دلیل در کنار میز کشور های بازار هدف که وظیفه جمع آوری اطلاعات میدانی برای تصمیم سازی و تدوین برنامه عملیاتی به منظور ورود به بازار هدف را عهده دار هستند؛ کنسرسیوم هایی برای اقدام و عمل تشکیل می گردد.

لاریجانی خاطر نشان کرد: در امسال خروجی مشورت ها و تصمیمات میز کشور ها که منتج به یک یرنامه عملیاتی مدون و یکساله با اهداف کمی و کیفی شد؛ می بایستی اجرا گردد و به نوعی در دستور کار همه متولیان و ذینقشان قرار گیرد.

مدیر کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری ادامه داد: بر خلاف کارکرد میز های کشور های بازار هدف که ماهیت مشورتی داشته و اعضای آن ترکیبی از فعالان تخصصی، دولتی ها، صاحب نظران و دانشگاهیان است تا اطلاعات دقیق برای تحقیق بازار و تدوین یک برنامه واقع نگر عملیاتی را فراهم نمایند؛ این کنسرسیوم ها کاملا ماهیت مالی و عملیاتی دارند و کاملا بر اساس یافته های میز هر کشور وارد اجرا می شوند.

او توضیح داد: کنسرسیوم های هر کشور بازار هدف متشکل خواهد بود از کسب و کارها و فعالان بخش خصوصی گردشگری به ویژه دفاتر خدمات مسافرتی استان هایی که به لحاظ انطباق بازار با محصول به نوعی مقصد گردشگران آن کشور بازار هدف هستند.

لاریجانی توضیح داد: به طور مثال بخش خصوصی فعال استان های تهران، اصفهان، یزد،کرمان و فارس در کنسرسیوم چین و استان های مازندران، گیلان، گلستان، قم و خراسان رضوی در کنسرسیوم عراق و به همین ترتیب منطبق بر محصول گردشگری استان های مختلف و با مشارکت بخش خصوصی گردشگری آن استان ها کنسرسیوم هایی برای کشورهای چین، عراق، آذربایحان عمان، ترکیه، افغانستان، پاکستان، هند، روسیه، ارمنستان و کشور های اروپایی شکل می گیرد.

او اضافه نمود: همچنین ادارات کل میراث فرهنگی و گردشگری این استان ها؛ شهرداری ها و اتاق های بازرگانی این استان ها، ایرلاین ها و سایر ذینفعان در استان مقصد و یا در کشور هدف نیز بخشی از اعضای این کنسرسیوم ها خواهند بود.

لاریجانی گفت: کنسرسیوم بازاریابی و تبلیغات کشور های بازار هدف که به تفکیک هر کشور تشکیل خواهد شد؛ برنامه عملیاتی تدوین شده در آن بازار را اجرا خواهد نمود و متعاقبا از منافع مالی حاصله نیز بهره مند خواهند شد.

مدیر کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری با اشاره به اینکه اقداماتی نظیر شرکت در نمایشگاه ها، تهیه و فراوری اقلام تبلیغاتی، تامین هزینه تبلیغات محیطی رسانه ای و تلویزیونی، تهیه و طراحی وب مشترک و یا تقسیم کار بین خود بر اساس محصول یا نوع تور، برگزاری تور های آشناسازی و سایر اقدامات دیگر در دستور کار کنسرسیوم ها خواهد بود؛ یاد آور شد: با تجمیع ظرفیت ها، توانمندی ها، منابع و با حذف موازی کاری و رقابت های فرسایشی و تبدیل آن به تقسیم منافع و با ایجاد هم افزایی ، نهایتا حجم فعالیت ها متمرکز ، هدفمند و به لحاظ کمی و کیفی ارتقا خواهد یافت. ضمن اینکه با کاهش و سر شکن شدن هزینه های تبلیغات و بازاریابی برای اعضای کنسرسیوم روبرو خواهیم بود.

او در تشریح اقدامات پیش رو در این زمینه گفت: در گام نخست از سی کشور بازار هدف اولویت دار گردشگری ایران، دو سطح اول از اولویت ها شامل ده کشور اول بازار هدف گردشگری ایران ملاک عمل برای ایجاد و تشکیل کنسیرسیوم است .

لاریجانی گفت: بنابراین در نظر است در یک بازه سه ماهه ده کنسرسیوم توسط علاقه مندان، ذینفعان و فعالان گردشگری به تفکیک کشور هدف ایجاد گردد و با برگزاری چند جلسه توجیهی و آموزشی و همسطح سازی اطلاعات برای ورود به بازار و تهیه و تدارک پکیج های مناسب و حرفه ای و فراهم آوردن سایر الزامات کار عملیاتی کنسرسیوم ها شروع گردد.

حضور و عضویت همه دفاتر خدمات مسافرتی استان های مقصد، متناسب با بازار هدف در این کنسرسیوم ها هیچگونه محدودیتی ندارد و حتی ممکن است بعضی از دفاتر خدمات مسافرتی توانمند در چند بازار و چند کنسرسیوم عضویت داشته باشند.

به گفته مدیر کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری هرچند به نظر می رسد با توجه به محدودیت منابع و امکانات و ظرفیت دفاتر خدمات مسافرتی، پس از مدتی این کنسرسیوم ها تخصصی خواهند شد و گلچینی از فعالان علاقه مند در هر بازار شکل خواهد گرفت لیکن در بدو تاسیس هیچگونه انحصار و محدودیتی نخواهیم داشت.

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

3ye.ir: مجله سایه | مجله خانه و خانواده، اطلاعات عمومی، اخبار روز

abuzariyon.ir: مجله ابوذریون | نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 39130

به "تشکیل کنسرسیوم بازاریابی و تبلیغات گردشگری در کشورهای هدف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل کنسرسیوم بازاریابی و تبلیغات گردشگری در کشورهای هدف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید