جریمه 30 میلیارد تومانی شرکت وارد کننده جو دامی با ارز دولتی

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان شرقی از فروش جو دامی بدون اجرای ضوابط قیمت گذاری اطلاع داد.

جریمه 30 میلیارد تومانی شرکت وارد کننده جو دامی با ارز دولتی

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فارس، سیداحدیوزباشی گفت: در اجرای طرح تشدید کنترل بازار و مبارزه با متخلفات مالی برابر گزارش واصله از سازمان صنعت،معدن و تجارت استان برای شرکت وارد کننده جو دامی مبنی بر عدم رعایت قیمت گذاری برای رسیدگی در این اداره کل تشکیل پرونده و مورد آنالیز نهاده شد.

وی گفت: با توجه به آنالیز های انجام شده و اخذ مدارک و دفاعیات از متهم پرونده معین شد که این شرکت از ارز دولتی برای واردات جو دامی استفاده نموده که ارزش ریال آن نزدیک به 60 میلیارد ریال می باشد و بلافاصله پس از ترخیص کالا بدون رعایت ضوابط قیمت گذاری و توزیع کالا یکجا به قیمت خیلی بالاتر از نرخ مصوب به فروش رسانده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه کالای عرضه شده مشمول مشخص قیمت توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان و فراوری کنندگان و تصویب ستاد تنظیم بازار و توزیع در شبکه منتخب تثبیتی تصویبی و نظارت از زمان ترخیص کالا تا عرضه در شبکه خرده فروشی و آخرین زنجیره مصرف هستند ولی شرکت موصوف موارد اعلامی را رعایت ننموده و همچنین نتوانسته دلیل قانع کننده و محکمه پسند ارائه کند از این رو اتهام وارده محرز و مسلم بوده و با توجه به سوابق کیفری متهم که برای بار دوم در طول سال گزارش شده طبق قانون تعزیرات حکومتی متهم به پرداخت 300 میلیارد ریال به عنوان جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد و رای قطعی بوده و در شعبه اجرای احکام این اداره کل در حال انجام است.

وی گفت: از اول امسال تاکنون در زمینه کالا و خدمات تعداد 4 هزار پرونده در اداره کل تعزیرات حکومتی استان تشکیل و تعداد 3821 پرونده مختومه شده است.

این مطلب برایم مفید است

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

3ye.ir: مجله سایه | مجله خانه و خانواده، اطلاعات عمومی، اخبار روز

abuzariyon.ir: مجله ابوذریون | نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 37821

به "جریمه 30 میلیارد تومانی شرکت وارد کننده جو دامی با ارز دولتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جریمه 30 میلیارد تومانی شرکت وارد کننده جو دامی با ارز دولتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید