جهرمی: پوشش ارتباط جاده ای استان کرمان باید به 95 درصد برسد

به گزارش مجله سرگرمی، کرمان- خبرنگاران- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه پوشش جاده ای استان کرمان از موضوعات بسیار مهم به شمار می رود گفت: تا سرانجام سال جاری پوشش ارتباطی در جاده های اصلی و فرعی استان کرمان باید به 95 درصد افزایش یابد.

جهرمی: پوشش ارتباط جاده ای استان کرمان باید به 95 درصد برسد

به گزارش خبرنگاران، محمدجواد آذری جهرمی روز پنجشنبه در نشست آنالیز وضعیت زیرساخت های ارتباطی استان کرمان اضافه کرد: تا سرانجام امسال تمام جهتهای بالای پنج کیلومتر باید دارای پوشش ارتباطی باشد.

وی ادامه داد: 307 کیلومتر از جاده های اصلی استان کرمان به دلیل عدم اجرای تعهد اپراتور همراه اول فاقد پوشش همراه است.

وی با اشاره به اینکه لینک های داخل شهری و جاده ای استان کرمان در بعضی موارد مشکل دارد که با آنها آشنا هستم، گفت: به نظر می رسد شبکه انتقال استان کرمان وضعیت مناسبی نداردو وصله پینه ای است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر اصلاح شبکه فیبر نوری در استان کرمان تاکید نمود و ادامه داد: تمام شهرهای استان باید به حداقل 2 فیبر نوری مستقل مجهز گردد.

آذری جهرمی گفت: در راستای بهبود ارتباطات حاشیه شهر (لیف) در استان کرمان 370 کیلومتر فیبر نوری را ابلاغ نموده ایم و باید در اسرع وقت پیگیری گردد.

وی بر توسعه زیرساختهای ارتباطی در جهت 27 کیلومتری کرمان - ماهان تاکید نمود و ادامه داد: مخابرات مشکل اقتصادی ندارد و اجرای فیبر وظیفه شرکت زیرساخت است و نباید تکلیف خود را به بخش خصوصی واگذار کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه چرا باید یک پروژه را که امکان اجرای آن در 45 روز وجود دارد، 2 ساله اعلام نمود، گفت: شاخص های کیفی در این استان پائین است و مشکل انتقال در این استان باید حل گردد.

آذری جهرمی در ادامه گفت: فرصت 2 هفته ای مشخص می گردد تا با همکاری شهرداری نسبت به ایجاد سایت های تلفن همراه اقدام گردد و در صورت عدم همکاری سازمان های مربوطه، تمام سایت ها را از استان کرمان جمع آوری خواهیم کرد.

وی بیان نمود: از فردا می توان ثبت نام تلفن ثابت در روستای الله آباد کرمان را شروع کرد و ظرف 6 ماه آینده تلفن ثابت این مشترکین را به آنها واگذار کرد.

وی با بیان اینکه روند هماهنگ سازی بین دستگاهی در استان کرمان به خوبی پیگیری می گردد، تاکید نمود: سال 96 سرمایه گذاری خوبی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات در کرمان انجام شد و 90 میلیارد تومان برای توسعه نقاط دسترسی در کرمان اختصاص یافت.

وی توضیح داد: با توجه به شرایط و گستردگی استان کرمان، تامین برق و نبود ظرفیت های انتقال برای دایر کردن این سایت ها دچار مشکل بودیم و این به معنای آن است که در حوزه زیرساختی و ظرفیت انتقال، احتیاج به ارتقاء دارد.

وی با اشاره به اینکه شاید مخابرات در توسعه زیرساخت ها سستی نموده و شاید این سستی به دلیل کمبود اعتبارات بوده است گفت: همه مکلف هستند مصوبات این جلسه را در زمانبندی مشخص شده به نتیجه رسانده و گزارش دهند.

وی اعلام کرد: موظفیم که مسائل مردم را در استان کرمان حل نموده و ارتباط مناسب را برای آنها ایجاد کنیم.

3029/7440

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

3ye.ir: مجله سایه | مجله خانه و خانواده، اطلاعات عمومی، اخبار روز

abuzariyon.ir: مجله ابوذریون | نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

منبع: ایرنا
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 21921

به "جهرمی: پوشش ارتباط جاده ای استان کرمان باید به 95 درصد برسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهرمی: پوشش ارتباط جاده ای استان کرمان باید به 95 درصد برسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید