جوابیه شرکت حمل و نقل ریلی رجا نسبت به افزایش قیمت بلیت قطار

به گزارش مجله سرگرمی، شرکت حمل و نقل ریلی رجا نسبت به انتشار مطلبی تحت عنوان پیامک های دریافتی دوم شهریور؛ افزایش قیمت بلیت قطار توضیحاتی را ارسال نموده است.

جوابیه شرکت حمل و نقل ریلی رجا نسبت به افزایش قیمت بلیت قطار

به گزارش

از تیر ماه امسال با توجه به تصویب شرکت راه آهن ج.ا.ا به عنوان مرجع اصلی قیمت گذاری خدمات حمل و نقل ریلی، بهای بلیت قطارهای مسافری به طور متوسط 22 درصد افزایش یافته و این درحالی است که افزایش هزینه های شرکت های ریلی به مراتب بیشتر از این مقدار بوده است.

به عنوان مثال میزان دریافتی از مسافر با قیمت نرمال (بهای بلیت قطار به همراه هزینه خدمات ایستگاهی راه آهن) در قطار 4 ستاره اتوبوسی صبا که در این پیغام از آن سخن به میان آمده، پیش از افزایش تیر ماه امسال 555 هزار ریال بود که این عدد پس از افزایش به 674 هزار ریال رسیده است. (افزایش 21.4 درصد)

همچنین مطابق با مصوبه هیأت مدیره راه آهن ج.ا.ا. در تاریخ 10/09/94 و با استناد به قانون دسترسی آزاد به شبکه ریلی مصوب 1384، شرکت های خصوصی مالک واگن های مسافری از جمله رجا مجاز به استفاده از شناوری بهای بلیت نسبت به بهای نرمال می باشند که سقف این افزایش 30 درصد می باشد، و البته قانون مذکور ارتباطی به افزایش اخیر بهای بلیت نداشته و پیش از آن نیز وجود داشته است. بر این اساس شرکت های ریلی در ایام پیک سفر نسبت به افزایش بهای بلیت خود نسبت به بهای نرمال اقدام نموده و در مقابل تخفیفاتی برای مسافران در ایام غیرپیک در نظر می گیرند.

شایان ذکر است در حالی که هزینه های بخش ریلی مسافری به مراتب از بخش جاده ای بیشتر می باشد، هم اکنون بهای بلیت اتوبوسVIP در جهت تهران- مشهد 970 هزار ریال بوده که از بهای بلیت قطار 4 ستاره اتوبوسی صبا (حتی با اعمال 30 درصد شناوری مثبت) بیشتر است.

یادآوری می گردد شرکت حمل و نقل ریلی رجا به صورت خصوصی مشغول به فعالیت بوده و از هیچ گونه یارانه دولتی در ارائه خدمات بین شهری ریلی مسافری (حتی هزینه های لوکوموتیو و نیروی کشنده) استفاده نمی کند.

برات اله صمدی راد

مدیرکل دفتر مدیرعامل

روابط عمومی و امور بین الملل

برای آموزش اصول تصویربرداری خبری برای شهروندخبرنگاران اینجا کلیک کنید

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

3ye.ir: مجله سایه | مجله خانه و خانواده، اطلاعات عمومی، اخبار روز

abuzariyon.ir: مجله ابوذریون | نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 41136

به "جوابیه شرکت حمل و نقل ریلی رجا نسبت به افزایش قیمت بلیت قطار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوابیه شرکت حمل و نقل ریلی رجا نسبت به افزایش قیمت بلیت قطار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید