حمایت کنگره آمریکا از اعتراضات هنگ کنگ و افزایش فشارها بر کاخ سفید

به گزارش مجله سرگرمی، افزایش حمایت دو حزبی کنگره آمریکا از اعتراضات حامی دموکراسی در هنگ کنگ، فشارها بر کاخ سفید را برای اتخاذ موضع سفت و سخت تر نسبت به دولت چین افزایش داده است.

حمایت کنگره آمریکا از اعتراضات هنگ کنگ و افزایش فشارها بر کاخ سفید

به گزارش خبرنگاران، به نوشته روزنامه ساوت چاینا مورنیگ پست، به دنبال افزایش نقدها از اظهارات قبلی دونالد، ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از جمله قبول اظهارات پکن که اعتراضات در هنگ کنگ را آشوب توصیف کرده بود، ترامپ از شی جینپینگ، رئیس جمهور چین خواست تا وضعیت هنگ کنگ را به صورت محبت آمیز حل نماید.

همزمان با افزایش تنش ها در هنگ کنگ، سیاستمداران آمریکایی مجددا خواستار تصویب لایحه دموکراسی و حقوق بشر هنگ کنگ شدند.

این لایحه دو حزبی، کاخ سفید را ملزم می سازد تا یک بررسی سالانه انجام دهد و ببنید که آیا وضعیت تجاری ویژه هنگ کنگ که اجازه می دهد این شهر به عنوان یک منطقه مجزا نسبت به چین تلقی شود، همچنان قابل توجیه است یا خیر.

اگر چه بعید است که این لایحه در مدت زمان کوتاه تصویب شود، اما این مسئله دولت آمریکا را ملزم می سازد تا ارزیابی سالانه ای را نسبت به خودمختاری هنگ کنگ انجام دهد؛ چیزی که براساس آن قانون اساسی هنگ کنگ و مدل یک کشور دو سیستم آن باید حفظ شود.

این لایحه همچنین مجوز بررسی اجرای قوانین کنترل صادرات و تحریم های آمریکا توسط هنگ کنگ را صادر می کند. در این لایحه آمده است، هنگ کنگ باید خود مختاری خود از چین را حفظ کند تا براساس یکی از قوانین ویژه آمریکا وضعیت ویژه اش حفظ شود.

در حال حاضر برخی از کالاهای آمریکایی که نیازمند گواهینامه در چین هستند می توانند آزادانه به هنگ کنگ صادر شوند. این لایحه همچنین دورنمای اعمال تحریم بر افرادی که مسئول بازداشت تعمدی یا بدرفتاری با افراد در هنگ کنگ هستند را نیز مطرح می کند.

مک گاورن، یکی از قانونگذاران دموکرات آمریکا ضمن انتقاد از اظهارات ترامپ، خواستار اتخاذ رویکرد جدی از سوی آمریکا از جمله توقف فروش سلاح و تجهیزات کنترل شورش به پلیس هنگ کنگ شد؛ نیروی پلیسی که به استفاده از اقدامات افراطی و همچنین استفاده از گاز اشک آوری که تاریخ انقضای آن گذشته متهم شده است.

از سوی دیگر روبیو، یکی از قانونگذاران جمهوری خواه آمریکا اقدامات دولت چین را هشداری برای تمامی افرادی که به فکر توافق با چینی ها هستند دانست.

وی گفت: دولت چین پیمانی امضا کرده و وعده خودمختاری و دموکراسی را به هنگ کنگ داده است. آنها با تمامی مفاد این توافق موافقت کردند اما هیچ تمایلی برای حفظ وعده هایشان ندارند.

این لایحه پیشنهادی همچنین از پکن می خواهد تا به هنگ کنگ اجازه دهد از میزان بالای خودمختاری بهره ببرد که این شامل برگزاری انتخابات آزاد و مستقیم تا سال 2020 برای اعضای شورای قانونگذاری و نامزدی و انتخابات آزاد رئیس اجرایی این شهر می باشد.

در همین حال دو تن از قانونگذاران حامی دموکراسی هنگ کنگ در آمریکا هستند تا با مقامات دولتی و رهبران تجاری این کشور دیدار و درباره ناآرامی سیاسی که هنگ کنگ را به آشوب کشیده مذاکره کنند.

این دو قانونگذار گفتند: می خواهند حقیقت را درباره آن چه که در هنگ کنگ رخ می دهد به جامعه بین الملل بگویند آنها همچنین با مقامات دولت آمریکا درباره چگونگی پیشبرد لایحه مذکور که ممکن است نظارت واشنگتن بر این شهر را افزایش دهد، صحبت می کنند.

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

3ye.ir: مجله سایه | مجله خانه و خانواده، اطلاعات عمومی، اخبار روز

abuzariyon.ir: مجله ابوذریون | نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 38075

به "حمایت کنگره آمریکا از اعتراضات هنگ کنگ و افزایش فشارها بر کاخ سفید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت کنگره آمریکا از اعتراضات هنگ کنگ و افزایش فشارها بر کاخ سفید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید