خار دوومیدانی در چشم ورزش ایران، حواشی جدید یکی پس از دیگری!

به گزارش مجله سرگرمی، خار پاشنه احسان حدادی و عمل جراحی او در کشور آلمان این روزها حواشی دیگری برای دوومیدانی به وجود آورده تا بیشتر از همواره این رشته المپیکی را به حاشیه ببرد.

خار دوومیدانی در چشم ورزش ایران، حواشی جدید یکی پس از دیگری!

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، دوومیدانی ایران دوباره به باتلاق حاشیه رفت؛ این بار اما از سوی ملی پوش المپیکی کشورمان. احسان حدادی نام آشنایی برای ورزش ایران است؛ کسی که تنها مدال آور المپیک لندن را از آن خود کرد؛ هرچند در المپیک ریو نتوانست عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

حدادی یکی از پرافتخارترین دوومیدانی کاران ایران است؛ او سهمیه المپیک توکیو را کسب نموده و این روزها برای آوردگاه توکیو آماده می گردد.البته شیوع ویروس کرونا و تعویق یک ساله المپیک ورزش جهان را با چالش روبه رو نموده است و معین نیست با شرایط فعلی اصلاً المپیک برگزار می گردد یا خیر. هرچند که مسئولان کمیته ملی المپیک بارها تأکید کردند که مسئولان IOC در خصوص لغو المپیک صحبتی نکردند و در حال حاضر المپیک قرار است در سال آینده برگزار گردد.

به هر حال این روزها احسان حدادی به دلیل شیوع ویروس کرونا در ایران تمرینات خود را پیگیری می نماید؛ او از اولین ورزشکارانی بود که به ویروس کرونا مبتلا شد و به همین خاطر مدتی تمرین نکرد و حالا دوباره تمرینات را از سر گرفته است. حدادی البته در کنار تمریناتش، قرار است به دلیل خار پاشنه پای راستش راهی آلمان گردد تا آن را به دست پزشک حاذقی بسپارد و زیر تیغ جراحی برود. موضوعی که با چالش زیادی همراه شد چراکه خیلی ها معتقدند با شرایط فعلی عمل خار پاشنه پا بسیار آسان است و در کشور خودمان هم میتوان این عمل را انجام داد و نیازی به خارج از کشور نیست. به خصوص اینکه در حال حاضر قیمت دلار و یورو روزبه روز در حال افزایش است و در شرایط فعلی به هیچ عنوان درست نیست این سفر انجام بگیرد. بعضی اهالی دوومیدانی از جمله تیمور غیاثی هم معتقد است عمل خار پاشنه به قدری ساده است و مانند زگیل درآوردن است و نباید برای آن هزینه زیادی کرد.

هرچند که حدادی این نظر را ندارد و به کسانی که به او انتقاد می نماید که چرا برای این عمل ساده قصد سفر به آلمان را دارد؛ واکنش تند نشان داده و گفته است: اگر احسان حدادی 42 متر پرتاب می کرد که اصلاً کسی او را نمی شناخت و این قدر هم درباره اش بحث نمی شد. کسانی که این قدر از من انتقاد می نمایند، برایم تبلیغات مجانی می نمایند. من برای شاد کردن دل مردم کوشش می کنم و به جز این انگیزه ای ندارم؛ وگرنه که خار پاشنه ام را هم می دادم ممد نقاش در محله خاوران درست کند! اینکه بعضی انتقاد نموده اند چرا در آلمان جراحی می کنی، برایم مهم نیست. اگر در ایران جراحی کنی، می گویند چرا اینجا. وقتی در آلمان جراحی کنی، می گویند چرا آنجا. من آدم انتقادپذیری هستم و از این صحبت ها ناراحت نمی شوم. اما این را یادتان باشد اگر در المپیک مدال نگیری نمی گویند فلانی چون دلار در کشورش 24 هزار تومان بود یا تحریم بود، نتوانست مدال بگیرد. اتفاقاً جذابیتش به همین است که با این شرایط بتوانم بروم و مدال بگیرم.

در میان این جنجال ها نکته قابل توجه سیاست یک بام و دو هوای مسئولان ورزش است؛ در شرایطی که سرپرست فدراسیون دوومیدانی مدعی است که رئیس کمیته ملی المپیک با عمل حدادی در خارج از کشور موافقت نموده و کمیته قرار است هزینه سفر او را پرداخت کند اما دبیرکل کمیته ملی المپیک می گوید هیئت اجرایی با این موضوع موافقت ننموده است.

اینکه در نهایت این موضوع به سود چه کسی تمام می گردد معین نیست؛ ولی هزینه میلیاردی برای یک عمل ساده آن هم در شرایطی که این عمل در ایران می تواند با هزینه بسیار ناچیز صورت بگیرد اما انجام نمی گردد موضوع ساده ای نیست و نمی توان ساده از کنار آن گذشت.

فدراسیون دوومیدانی آبستن حواشی متعددی است؛ نبود رئیس، نبود بودجه، ورزشکارانی که به حال خود رها شدند و حمایت نمی شوند مسائل ریزودرشت دوومیدانی ایران است. این فدراسیون در چندماه اخیر حواشی متعددی را از سر گذرانده؛ از بحث مهندسی شدن انتخابات، نیامدن روسای هیئت ها در مجمع، ابطال انتخابات، منتفی شدن ریاست افشین داوری در فدراسیون، انتخاب سرپرست دوباره، اعزام دو ملی پوش با هزینه بیت المال به کشور بلاروس، ماندنی شدن یک از ورزشکاران در کشور بلاروس و... از حواشی اخیر فدراسیون دوومیدانی بوده است. رشته ای که مادر تمامی رشته های ورزشی است اما این روزها تنها خروجی اش حواشی ریز و درشت است.

ضمن اینکه این روزها مصاحبه های زیادی از دوومیدانی کاران ایران و حتی تفتیان که یکی از ملی پوشان المپیکی است می خوانیم که به صراحت از عدم حمایت و رها شدن به حال خود صحبت می نمایند. بهتر است مسئولان ورزش ایران به جای تصمیم گیری در خصوص خار پاشنه یک ورزشکار که آن هم با تناقض های زیادی همراه است به شرایط فعلی دوومیدانی توجه نمایند و حداقل در قدم اول برای ریاست این فدراسیون و معین و تکلیف شدن آن گام بردارند. دوومیدانی حواشی زیاد دارد و شاید وقت آن رسیده طرحی نو دراندازند و فکری به حال این رشته بی رمق المپیکی در ایران نمایند.

4057/

اکسپرس بلاگ: اکسپرس بلاگ | بهترین نرم افزار مدیریت محتوا با بالاترین سرعت و راحتترین کاربری

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 110811

به "خار دوومیدانی در چشم ورزش ایران، حواشی جدید یکی پس از دیگری!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خار دوومیدانی در چشم ورزش ایران، حواشی جدید یکی پس از دیگری!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید