خبرنگاران نماینده مردم در مجلس: کشاورزی صنعتی تنها راه نجات کشور در شرایط تحریم است

به گزارش مجله سرگرمی، کرج - خبرنگاران - نماینده مردم طالقان ، ساوجبلاغ و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت در حالیکه امروز در شرایط تحریم مالی قرار داریم، تنها راه نجات کشور رونق بخش کشاورزی در قالب صنعتی است.

خبرنگاران نماینده مردم در مجلس: کشاورزی صنعتی تنها راه نجات کشور در شرایط تحریم است

به گزارش خبرنگاران، محمود بهمنی روز پنجشنبه در آئین آغازعملیات ساخت نخستین شهرک گلخانه ای استان البرز در شهرستان نظرآباد با بیان اینکه شهرستان نظرآباد به لحاظ مالی یک منطقه پرارزش است، اضافه نمود: موتور محرکه اقتصاد کشور در استان البرز راه افتاده است.

وی گفت: ما امروز بالای 15 درصد امکانات بودجه ای را به استان تخصیص داده ایم در حالیکه میانگین ما کمی بیش از 11 درصد است.

وی گفت: هر چند در گذشته بخشی از حق استان ما محقق نشد اما امیدوار هستیم که با تمهیدات فراهم شده بتوانیم با یاری تمام مسئولان استان تا یکی 2 سال آینده استان البرز در کشور بدرخشد.

بهمنی ادامه داد: البرز در بخش کشاورزی در کشور رتبه برتر دارد و در این میان با نگاهی به عملکردها، نظرآباد رتبه اول استان را در فراوریات مختلف به ویژه فراوری شیر را به خود اختصاص داده است.

روزانه بین 700 تا 800 تن شیر در شهرستان نظرآباد فراوری می گردد.

وی اضافه نمود: امروز صحبت از رونق فراوری و اقتصاد مقاومتی می کنیم و در جاییکه چهار یا پنج شاخه گل ارکیده مساوی با یک بشکه نفت می باشد، ما خیلی راحت می توانیم این فراوریات را جایگزین نفت کنیم و امکاناتش را به خوبی داریم، بنابراین می گردد مقاومت کرد و در مقابل این تحریم ها به راحتی ایستادگی کنیم.

بهمنی اضافه نمود: ما امروز اگر قدری همت خود را در بخش کشاورزی بگذاریم می توانیم از محل صادرات بخش کشاورزی کاهش فروش نفت و پتروشیمی را جبران کنیم.

وی گفت: اگر فقط به کشورهای همجوار و هم مرز صادرات داشته باشیم می توانیم نیازهایمان را برآورده و تأمین کنیم و برای مدتی مقاومتی کنیم تا گردنه ای سخت تحریم را پشت سر بگذاریم.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: فراوریات گلخانه ای در کشور ما خوب جواب داده است که نمونه آن توت فرنگی است که به راحتی می توانیم صادرات این گونه اقلام را داشته باشیم.

وی اضافه نمود: با تأمین امکانات زیرساختی در این بخش، یک جاده ترافیکی حمل و نقل خوبی را در محصولات گلخانه ای می توانیم داشته باشیم.

بهمنی توضیح داد: همچنین توانستیم موافقت اصولی مجوز آب شرب این منطقه را بگیریم که مثل مجوز آب از طالقان برای شهر جدید هشتگرد گرفتیم برای اینجا هم داشته باشیم.

وی یکی دیگر از اقدامات را کسب موافقت وزیر برای هشتگرد دانست و گفت: با راه اندازی خط متروی کرج به هشتگرد روزانه حدود 250 هزار مسافر جابجا خواهند شد.

وی گفت: همچنین با راه اندازی کمربندی نظرآباد در جاده چرمشهر، می تواند کل ترافیک اینجا را متأثر کند به طوریکه ماشین های سنگین 13 استان که از اینجا عبور می نمایند و به سمت قم، ساوه، سمنان و مشهد می روند خیلی راحت می توانند از کمربندی عبور نمایند.

بازدید از گلخانه پرورش صیفی جات در نجم آباد و جشن برداشت گندم از دیگر برنامه های امروز در نظرآباد بود.

6156/ ‬ 6155

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

3ye.ir: مجله سایه | مجله خانه و خانواده، اطلاعات عمومی، اخبار روز

abuzariyon.ir: مجله ابوذریون | نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

منبع: ایرنا
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 28834

به "خبرنگاران نماینده مردم در مجلس: کشاورزی صنعتی تنها راه نجات کشور در شرایط تحریم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نماینده مردم در مجلس: کشاورزی صنعتی تنها راه نجات کشور در شرایط تحریم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید