خبرنگاران کمبود انسولین در داروخانه های خوزستان جبران می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، اهواز- خبرنگاران- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به شروع توزیع انسولین در داروخانه ها از اواخر هفته گذشته گفت: مشکل واردات انسولین به کشور با پیگیری وزیر بهداشت به کشور حل شده و کمبود انسولین در داروخانه ها جبران می گردد.

خبرنگاران کمبود انسولین در داروخانه های خوزستان جبران می گردد

حسین برزگر شامگاه پنجشنبه در مصاحبه تلفنی با صداوسیمای مرکز خوزستان درخصوص کمبود انسولین در داروخانه های استان گفت: در کنار جنگ با کرونا با جنگی دیگر به نام تحریم های آمریکا روبرو هستیم که البته با وجود داروسازان، شرکت های دانش بنیان و دانشگاه های داروسازی، کوشش برای حل مشکل کمبود انسولین ادامه دارد.

وی ادامه داد: مباحث مربوط به مبادلات ارزی برای تامین انسولین حل شده هرچند به دلیل شیوع ویروس کرونا نقل و انتقال دارو در سطح دنیا با مسائلی روبرو شده است.

برگزر در بخشی دیگر بیان نمود: در ابتدای شیوع ویروس کرونا با مشکل تامین مواد ضدعفونی کننده روبرو بودیم اما این مشکل رفع شد در مرحله بعد تامین ماسک مورد احتیاج استان در دستور کار نهاده شد.

وی ادامه داد: در کوشش هستیم تا ضمن فراوری ماسک، پارچه مخصوص ماسک نیز در داخل استان تهیه گردد.

برزگر با اشاره به صدور مجوز حدود 30 الی 40 کارگاه فراوری ماسک در استان خوزستان گفت: ما بر روی قیمت ماسک توزیع شده در داروخانه ها نظارت داریم و امیدواریم به زودی ماسک به تعداد مورد احتیاج در داروخانه ها توزیع گردد.

همچنین در این برنامه یکی از نمایندگان مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون درخصوص سفر 12 نماینده کشور به اهواز شرح داد: در این دوره از مجلس شورای اسلامی در کوشش هستیم به جای پرداختن به مسائل جزئی همچون مسئله انتصابات، سطح مطالبات خود را بالا ببریم.

مجتبی یوسفی اضافه نمود: در مجلس شورای اسلامی راه پیشبرد مسائل استفاده از ظرفیت جمعی نمایندگان است به همین دلیل جمعی از نمایندگان استان های مختلف به شهر اهواز دعوت شدند.

وی ادامه داد: بازدید از مناطق منبع آب، حصیرآباد و روستاهای انتهای غیزانیه از جمله برنامه های این سفر بود.

یوسفی گفت: با اجرایی شدن فاز نخست از طرح آبرسانی به غیزانیه مشکل آب شرب بعضی روستاهای این بخش حل می گردد اما اگر فازهای دوم و سوم این طرح اجرایی نگردد بعضی مسائل روستاهای این بخش پابرجا می مانند.

وی ادامه داد: در کوششیم تا دبیرخانه فعال مجمع نمایندگان استان خوزستان برای پیگیری بعضی مسائل کلان شامل پرداخت حق آلایندگی صنایع، آب و فاضلاب تشکیل گردد که البته احتیاجمند همدلی تمام نمایندگان است.

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

3ye.ir: مجله سایه | مجله خانه و خانواده، اطلاعات عمومی، اخبار روز

abuzariyon.ir: مجله ابوذریون | نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

منبع: ایرنا
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 93786

به "خبرنگاران کمبود انسولین در داروخانه های خوزستان جبران می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کمبود انسولین در داروخانه های خوزستان جبران می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید