دومین سالانه عکس کرمان برگزار می گردد، تجلیل از 22 عکاس کرمانی

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، مسعود زنده روح کرمانی ظهر شنبه در نشست خبری دومین سالانه عکس کرمان، انتخاب برترین ها و نمایش آثار عکاسان کرمانی را اهداف اولین سالانه عکس کرمان بیان کرد و گفت: در سالانه اول دو نشست با اساتید تهران برگزار و این جشن پایه خوبی برای عکاسان استان کرمان شد.

دومین سالانه عکس کرمان برگزار می گردد، تجلیل از 22 عکاس کرمانی

زنده روح در ادامه اضافه نمود: در دومین سالانه عکس کرمان اهدافمان را وسیع تر کردیم و انجمن عکاسان ایران به این سالانه پیوست که در بخش محتوایی یاری بسیار زیادی کرد. این سالانه را به صورت کاری عملی و نظری به شکل موضوعی برگزار می کنیم.

وی موضوع عکاسی را مستند اجتماعی نام برد و گفت: مستند اجتماعی را به عنوان پایه عکاسی انتخاب کردیم چرا که همه عکاسان دنیا با موضوع شهری و یا شهر من روبرو هستند.

زنده روح از استقبال از دومین سالانه عکس کرمان اطلاع داد و گفت: عکاسان مختلفی از سراسر استان آثار خود را براساس فراخوان مجموعه به دبیرخانه دوسالانه ارسال کردند.

زنده روح از برگزاری نشست های تخصصی و نظری در زمینه عکاسی مستند اجتماعی در چهارم و پنجم تیرماه اطلاع داد و گفت: باید از لحاظ تاریخی و ایده پردازی و عکاسی معاصر در ایران و دنیا این مقوله را به چالش بکشانیم.

وی از دعوت از 30 مهمان از استان های هرمزگان، فارس و یزد برای حضور در دوسالانه عکاس کرمان اطلاع داد و اضافه نمود: مجموعه مقالات در رابطه با عکاسی مستند توسط شش نفر از اساتید دانشگاه و پژوهشگران در یک کتاب چاپ جمع آوری شده و در روز افتتاحیه رونمایی خواهد شد.

دبیر دومین سالانه عکس کرمان در ادامه از چاپ کتاب عکس نمایشگاهی اطلاع داد و گفت: امیدواریم دو کتاب مجموعه مقالات و عکس نمایشگاهی در سراسر ایران پخش شده و تاثیرگذار باشند.

زنده روح تاکید نمود: امیدواریم سال آینده سومین سالانه عکس به صورت ملی در شهریورماه برگزار گردد.

وی از نمایشگاه آثار افتتاح دومین سالانه عکس کرمان از ساعت 18 و 30 دقیقه سوم شهریور ماه در موزه صنعتی کرمان اطلاع داد و اضافه نمود: تعداد 17 مهمان از اساتید برجسته عکاسی از تهران و کرمان برای نشست دعوت شده اند.

زنده روح از برگزاری نشست های تخصصی در چهارم و پنجم تیرماه اطلاع داد و مطرح کرد: این نشست ها در کتابخانه موزه صنعتی برگزار خواهد شد.

وی گفت: همزمان با روز دنیای عکاسی جشنی ویژه عکاسان کرمانی در موزه صنعتی برگزار و از 22 نفر عکاس تجلیل خواهد شد.

وی شعار روز اختتامیه را با دوربین وارد شوید مطرح کرد و گفت: عکاسی مستند اجتماعی درون شهر و خیابان و اجتماع می تواند خوبی های یک شهر و معضلات شهری را به نمایش بگذارد.

زنده روح با بیان اینکه هیچکدام از آثار ارسالی به این دبیرخانه رد نشده اند، گفت: آثار ارسالی توسط هیئت داوری انتخاب و آنالیز شده اند.

ارسال 800 عکس به دبیرخانه دومین سالانه عکس کرمان

مدیر هنری سالانه عکس کرمان نیز در این نشست گفت: سال جاری دومین سالانه عکس کرمان را برگزار می کنیم و امیدواریم به طور مستمر این سالانه ادامه داشته باشد.

مهدی جعفری با تاکید بر بحث مقالات پژوهشی گفت: تعداد 206 مقاله را به صورت کتاب جمع آوری شده و 800 اثر از عکاسان نیز به دبیرخانه رسیده است که 126 قطعه عکس از آن انتخاب شده است. یک بخش مربوط به عکاسان پیشکسوت و عکاسانی است که آثارشان را ارسال نموده اند و یک بخش دیگر نیز مربوط به برگزیدگان نمایشگاه سال قبل است.

وی موضوع دومین سالانه کرمان را مستند اجتماعی با رویکرد زندگی شهری مطرح کرد و گفت: 83 اثر پذیرفته شده که 20 اثر از پیشکسوتان، 18 اثر از عکاسان سال گذشته و 10 اثر از عکاسان خارج از کرمان بوده است.

جعفری از به نمایش گذاشتن 126 قطعه عکس از 115 هنرمند اطلاع داد و اضافه نمود: هدف اصلی ما ارتقاء علمی و عملی عکاسان شهر و همچنین معرفی استان و جاذبه های گردشگری و واحدهای صنعتی کرمان است.

محافظت از آثار موجود در موزه صنعتی

مدیر موزه هنرهای معاصر کرمان نیز در این نشست گفت: برگزاری دومین سالانه عکس کرمان در موزه صنعتی بسیار پسندیده بوده و تمام کوشش ما این است که به بقیه آثاری که در موزه نگهداری می شوند آسیبی وارد نگردد.

میثم ثمررخی از حذف نمایشگاه های بدون کیفیت در موزه صنعتی اطلاع داد و اضافه نمود: مجموعه موزه با رویکردی جدید نمایشگاه های گروهی را ایجاد کرد تا در زمان طولانی تر بتواند در استان پهناور کرمان مخاطب و جامعه هدف بیشتری داشته باشد و علاقمندان بتوانند از نقاط مختلف استان از این برنامه استفاده نمایند.

وی همچنین اضافه نمود: سال گذشته اتفاقات خوبی با برگزاری نمایشگاه سالانه عکاسی کرمان در محل موزه هنرهای صنعتی رخ داد و سال جاری هم باعث افتخار است که در خدمات مجموعه عکاسان کرمان هستیم. هنر عکاسی کرمان رشد و صندلی خوبی را پیدا نموده است و توانسته است این هنر را ارتقا دهد.

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

3ye.ir: مجله سایه | مجله خانه و خانواده، اطلاعات عمومی، اخبار روز

abuzariyon.ir: مجله ابوذریون | نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 70263

به "دومین سالانه عکس کرمان برگزار می گردد، تجلیل از 22 عکاس کرمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین سالانه عکس کرمان برگزار می گردد، تجلیل از 22 عکاس کرمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید