زنگ خطری که برای والیبال ایران به صدا درآمد، کولاکوویچ مراقب باشد!

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، مرحله مقدماتی رقابت های لیگ ملت های والیبال از روز آدینه 10 خرداد ماه شروع و تا نهم تیرماه ادامه خواهد داشت. تیم های آرژانتین، استرالیا، برزیل، بلغارستان، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، ایران، ایتالیا، ژاپن، لهستان، پرتغال، روسیه (قهرمان دوره گذشته مسابقات)، صربستان و آمریکا 16 تیم حاضر در مرحله مقدماتی مسابقات هستند که پس از پنج هفته رقابت، 6 تیم برتر راهی مرحله نهایی خواهند شد. مرحله نهایی مسابقات به میزبانی آمریکا از 19 تا 23 تیرماه برگزار و تکلیف قهرمان تعیین خواهد شد.

زنگ خطری که برای والیبال ایران به صدا درآمد، کولاکوویچ مراقب باشد!

* تک شکست مقابل پرافتخارترین تیم رقابت ها رقم خورد

ایران هفته نخست را با 3 پیروزی و کسب صندلی اولی پشت سر گذاشت و هفته دوم رقابت ها را نیز با یک شکست، دو پیروزی و کسب صندلی دومی به خاتمه رساند. تیم های برزیل، آرژانتین و ژاپن حریفان ایران در هفته دوم بودند. دو تیم برزیل و آرژانتین نیز همانند ایران تقریباً با ترکیب اصلی خود در این مسابقات حاضر شده اند و ملی پوشان ایران طعم تک شکست خود در این مسابقات را تا امروز، مقابل تیم برزیل، پرافتخارترین تیم رقابت ها چشیده اند. تیمی که با میانگین سنی 29 سال و در اختیار داشتن دو بازیکن 40 ساله پیرترین تیم لیگ است.

* نگرانی ها شکل گرفت

شاگردان ایگور کولاکوویچ در نخستین بازی هفته دوم رقابت نزدیکی با تیم برزیل داشتند و در نهایت با نتیجه 3 بر 2 مغلوب این تیم شدند تا برزیلی ها تنها تیم بدون شکست باقی بمانند و ایران با یک شکست در صندلی دوم جدول رده بندی در تعقیب این تیم باشد. ملی پوشان در بازی دوم خود با نتیجه 3 بر یک آرژانتین را از پیش رو برداشتند و در بازی آخر خود نیز در یک بازی نه چندان سخت ژاپن میزبان را مقابل چشم هوادارانش شکست دادند. نتایج در این دو هفته برای تیم ایران قابل قبول است و امید بسیار زیادی برای قرارگیری تیم ملی در جمع شش تیم خاتمهی وجود دارد اما پس از بازی با آرژانتین نگرانی هایی برای آینده ملی پوشان و مسابقات مهم تر و حساس تر شکل گرفت.

* مصدومیت ستاره ها پس از بازی برابر آرژانتین

پیش از بازی برابر ژاپن سیامک افروزی، پزشک تیم ملی خبر نگران نماینده ای اعلام و اعلام کرد: در بازی آرژانتین 3-4 مصدوم داشتیم. پای معنوی نژاد روی پای موسوی رفت و پیچ خوردگی پیش آمد که ابتدا مشکوک به ترک خوردگی بودیم اما امروز آزمایشات انجام شد و تعیین شد که شکستگی نداریم اما او دچار کشیدگی تاندون شده و بازی با ژاپن را از دست می دهد اما کوشش می کنیم تا به دیدارهای ارومیه برسد. مصدومیت قدیمی مچ پای موسوی در یک حرکت دوباره تشدید شد و او تحت درمان واقع شده است. تا این لحظه نمی توانیم درباره او قطعی صحبت کنیم و در هنگام گرم کردن، وضعیت او تعیین می گردد. پوریا فیاضی نیز مشکل جزئی داشت که رفع شده و می تواند با تصمیم کادرفنی تیم را همراه کند. غفور نیز در جریان ست چهارم دیدار با آرژانتین دچار اسپاسم کمر شدند و تحت درمان قرار دارند اما شانس زیادی برای حضور در دیدار با ژاپن ندارند.

که در نهایت در بازی برابر ژاپن فیاضی به بازی رسید اما موسوی و غفور خیر. حال این مصدومیت ها می تواند پس از خاتمه رقابت های لیگ ملت ها گریبانگیر تیم ملی گردد و در رقابت های حساس انتخابی المپیک که احتیاج به بازیکنان اصلی است تیم ملی متضرر گردد.

* درخشش پوریا یلی

پیش از آغاز لیگ ملت ها انتظار می رفت با توجه به اهمیت رقابت های انتخابی المپیک، سرمربی تیم ملی به بازیکنان اصلی خیلی فشار وارد نکند و بیشتر بازیکنان جوان تر را به کار گیرد اما این اتفاق کم رخ داد و تیم ملی در پنج بازی ابتدایی خود تقریباً از ترکیب اصلی استفاده کرد تا اینکه پس از مصدومیت موسوی و غفور فرصت بازی برای یلی و مجرد بیش تر فراهم شد و در بازی مقابل ژاپن بازی بیش تری انجام دادند. یلی و مجرد به ویژه یلی نمایش خوبی مقابل ژاپن ارائه دادند و امتیازهای حساسی دریافت کردند. پوریا یلی در این بازی 13 امتیاز برای ایران کسب کرد که بعد از عبادی پور دومین بازیکن امتیاز آور ایران در این دیدار بود. در نهایت ایران این بازی را نیز با پیروزی پشت سر گذاشت.

* استفاده از حمایت تماشاگران و فرصت به جوانان

حال در آستانه دیدارهای هفته سوم و چهارم لیگ ملت های والیبال که ایران میزبان این دو هفته است امید می رود فرصت بیش تری به بازیکنان جوان تر داده گردد و ایران با حمایت تماشاگران خود نتایج قابل قبولی کسب نمایند تا بازیکنان اصلی ریکاوری و به مداوای آسیب های خود برسند تا برای حضور در رقابت های انتخابی المپیک دچار مشکل نشویم.

به گزارش خبرنگاران، تیم های فرانسه، ایران، ایتالیا، آرژانتین، چین، برزیل، روسیه، لهستان، صربستان، آمریکا، آلمان و ژاپن 12 تیم اصلی وثابت در لیگ ملت های والیبال خواهند بود که برای هفت سال در گروه مردان لیگ ملت های والیبال حضور خواهند داشت. تیم ملی والیبال ایران در سال 2019 هفتمین حضور خود در لیگ جهانی والیبال را که با نام لیگ ملت های والیبال برگزار می گردد، در حالی تجربه می نماید که راهنمایی تیم ایران را ایگور کولاکوویچ برای سومین سال متوالی در این رقابت ها بر عهده دارد. ملی پوشان ایران در شش دوره گذشته این رقابت ها با خولیو ولاسکو (2013)، اسلوبودان کواچ (2014 و 2015)، رائول لوزانو (2016) و کولاکوویچ (2018و 2017) به میدان رفتند.

بهترین عنوان ایران در این مسابقات با حضور کواچ در سال 2014 بود که ملی پوشان پیروز شدند مقام چهارم مسابقات را کسب نمایند. سال گذشته نیز تیم ملی با راهنمایی ایگور در صندلی دهمی نهاده شد.

تیم های والیبال برزیل (با 9 مدال طلا، 7 نقره، 4 برنز)، ایتالیا (با 8 مدال طلا، 3 نقره، 4 برنز) و تیم روسیه (با 3 مدال طلا، 5 نقره، 7 برنز) به ترتیب پرافتخار ترین تیم های لیگ جهانی هستند.

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

3ye.ir: مجله سایه | مجله خانه و خانواده، اطلاعات عمومی، اخبار روز

abuzariyon.ir: مجله ابوذریون | نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 26871

به "زنگ خطری که برای والیبال ایران به صدا درآمد، کولاکوویچ مراقب باشد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنگ خطری که برای والیبال ایران به صدا درآمد، کولاکوویچ مراقب باشد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید