سهم بودجه فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ها از کل بودجه عمومی وزارت بهداشت کمتر از یک درصد است

به گزارش مجله سرگرمی، معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بودجه فرهنگی و دانشجویی معاونت های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی کشور ناچیز بوده و کمتر از یک درصد از کل بودجه این وزارتخانه را شامل می گردد.

سهم بودجه فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ها از کل بودجه عمومی وزارت بهداشت کمتر از یک درصد است

به گزارش خبرنگاران، دکتر سیما سادات لاری در حاشیه همایش روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: اکنون سرانه دانشجویی این وزارتخانه 32 میلیون ریال تعریف شده است که در بعضی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور کمتر از این رقم است که این موضوع مسائل زیادی در اجرای برنامه های فرهنگی، رفاهی و ورزشی دانشگاه ها درپی داشته است.

وی اضافه کرد: این موضوع در همایش روسای دانشگاه های علوم پزشکی که برگزار گردید، طرح و آنالیز شد، همچنین وزیر بهداشت برای افزایش بودجه معاونت های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی کشور و تفکیک آن از حوزه آموزش قول مساعد داده اند.

لاری با اشاره به فرسودگی خوابگاه های دانشجویی و مسائل بخش تغذیه گفت: هر ساله، هزینه زیادی صرف تعمیر و بازسازی خوابگاه های دانشجویی می گردد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، دکتر لاری با اشاره به شرایط اقتصادی، توضیح داد: در شرایط کنونی به دلیل فشارهای اقتصادی زیادی که بر روی خانواده ها و به تبع آن دانشجویان است، میزان استفاده از سلف های دانشجویی 30 درصد نسبت به گذشته افزایش یافته است که این موضوع بار اقتصادی بیشتری را به سیستم اعمال نموده است. البته برای افزایش سطح کیفیت غذا دانشجویان و کاهش هزینه های پخت غذا راه کارهایی نظیر گسترش سلف های خودگردان و صنعتی شدن پخت غذا در این خصوص پیش بینی می گردد.

لاری با اشاره به خطر آسیب های اجتماعی و آسیب های فضای مجازی و مسائل روحی و روانی بعضی از دانشجویان، مطرح کرد: گسترش ورزش های همگانی و قهرمانی یکی از راه کارها در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی، فضای مجازی و مسائل روحی و روانی بعضی دانشجویان است، اما اقدامات صورت گرفته در این خصوص کافی نیست.

وی اظهار کرد: در سال های اخیر همه دانشجویان جدیدی که وارد دانشگاه های علوم پزشکی کشور شده اند، پایش سلامت روان می شوند و اگر در معرض خطر باشند، مداخلات لازم جهت بهبود وضعیت روانی آنها انجام خواهد شد.

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

3ye.ir: مجله سایه | مجله خانه و خانواده، اطلاعات عمومی، اخبار روز

abuzariyon.ir: مجله ابوذریون | نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 34029

به "سهم بودجه فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ها از کل بودجه عمومی وزارت بهداشت کمتر از یک درصد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم بودجه فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ها از کل بودجه عمومی وزارت بهداشت کمتر از یک درصد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید