شگفتی های پمپئی

به گزارش مجله سرگرمی، یکی از عجیب ترین و دیدنی ترین جاذبه های تاریخی ایتالیا ویرانه های بازمانده از شهری است به نام پمپئی که به دلیل شرایط شگفت انگیز و داستان عجیبی که دارد برای گردشگران جالب و دیدنی است. کاوش ها و مطالعات در این سایت باستانی نشان داده که در سال 79 میلادی حادثه ای مهیب در این شهر اتفاق افتاده و مردم شهر مجال گریز از آن حادثه را نداشته اند. برخی معتقدند این حادثه زلزله بوده و برخی آتشفشان را عامل ویرانی شهر و مرگ مردم می دانند. نتایج بسیاری از تحقیقات می گوید مردم بر اثر استنشاق گازهای آتشفشانی که از کوه وزوو (وزویوس) متصاعد شده از جهان رفته اند و برخی مرگ مردم را بر اثر خفگی ناشی از ورود خاکستر در سیستم تنفسی عنوان می نمایند.

شگفتی های پمپئی

اجساد آدم هایی که در حالت های مختلف و با چهره هایی وحشت زده در جای خود برای همواره خشک شده اند، در بخش های مختلف شهر دیده می شوند. به طور دقیق معلوم نیست تعداد ساکنان شهر در زمان حادثه چند نفر بوده، اما براساس آثار معماری کشف شده در شهر تخمین زده می گردد بین 6 هزار تا 20 هزار نفر در پمپئی پیش از حادثه مهیب زندگی می کردند و حدود هزار و 100 نفر قربانی شده اند در کاوش های این منطقه جسد حدود هزار و 50 قربانی پیدا شده است. دانشمندان بر پایه این آمار حدس می زنند که آتشفشان در دو مرحله فوران داشته و تعدادی از مردم شهر در مرحله اول فوران از شهر خارج شده و نجات پیدا نموده اند.

هزاران سال بعد در سال 1748 بود که کشاورزی حین شخم زدن زمین چند مجسمه از زیرزمین بیرون کشید و همین اتفاق منجر به یکی از مهمترین اکتشافات باستان شناسی و علمی شد. شهر پمپئی در سال 1997 در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

3ye.ir: مجله سایه | مجله خانه و خانواده، اطلاعات عمومی، اخبار روز

abuzariyon.ir: مجله ابوذریون | نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

منبع: همگردی
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 38700

به "شگفتی های پمپئی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شگفتی های پمپئی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید