شگفت انگیزترین صخره های مرجانی جهان

به گزارش مجله سرگرمی، صخره های مرجانی آب سنگ ها و دیواره های عظیمی هستند که از مرجان های دریایی سخت با جنس آهکی ایجاد می شوند. این صخره های بسیار زیبا که در آب های اقیانوسی گرم و کم عمق دیده می شوند پناهگاه انواع بی شمار و در عین حال بی نظیری از موجودات و گیاهان آب زی هستند. برای شناخت بزرگ ترین و شگفت انگیزترین صخره های مرجانی جهان، با خبرنگاران همراه باشید.

شگفت انگیزترین صخره های مرجانی جهان

در کمتر سفری می توانید شکوه و جاذبه ای را تجربه کنید که به هنگام تماشای جهان از پشت قاب کریستالی آب های استوایی حس خواهید کرد. جهانی که با آب رنگ به هزار نقش در آمده است؛ صخره های مرجانی، باغ های شگفت انگیزی در زیر آب که می توانند تجربه ای ایده آل از سفر و غواصی اسکوبا را برای شما به ارمغان بیاورند. سفر به منظور دیدن مرجان های دریایی بسیار خاطره انگیز و منحصر به فرد است، البته اگر هم توانایی اقتصادی برای چنین سفری ندارید نگران نباشید، در اینجا مجموعه ای از زیباترین و مشهورترین صخره های مرجانی جهان را برای شما گردآوری کرده ایم.

گریت بریر ریف، استرالیا (Great Barrier Reef)

پارک دریایی گریت بریر ریف در استرالیا، با سالانه دو میلیارد توریست قطعا پربازدیدترین جاذبه گردشگری در این کشور است. جاذبه ای طبیعی و بی نظیر که تا فاصله ای طولانی در ساحل استرالیا از بوندابرگ تا راس شاقتصادی کویینزلند امتداد یافته است. گریت بریر ریف، بزرگ ترین ساحل مرجانی جهان، زیستگاه بیش از 1500 نوع ماهی، 411 نوع مرجان سخت، همچنین یک سوم مرجان های نرم جهان و 134 گونه کوسه است؛ این صخره های مرجانی در سال 1981 جزو میراث جهانی یونسکو ثبت شدند. این ساحل مرجانی از حدود سه هزار صخره مجزا و 880 جزیره تشکیل شده و مقصد گردشگری-تفریحی بی مانندی برای ماجراجویان و علاقمندان به ورزش های آبی فراهم کرده است. برای اینکه حداکثر لذت را از سفر به این صخره مرجانی ببرید غواصی اسکوبا بهترین تفریح است.

پالانکار ریف، مکزیک (The Palancar Reef)

صخره مرجانی بزرگی که در امتداد سواحل جنوب غرب جزیره کزمل در شبه جزیره یوکاتان واقع شده است؛ صخره حیرت برانگیز پالانکار از جاذبه های پارک ملی صخره های کزمل به شمار می آید. صخره های مرجانی در این منطقه ممکن است ارتفاعی به اندازه یک آپارتمان داشته باشند. در حقیقت ساحل مرجانی پالانکار ریف از چهار صخره مجزا تشکیل شده که محل زندگی انواع مختلفی از آبزیان از لاک پشت دریایی تا کوسه ها و باراکودا تا مارماهی، لابستر و همچنین ماهی های رنگارنگ است. پالانکار ریف دومین صخره مرجانی بلند جهان به شمار می اید. این منطقه برای تفریح غواصی اسکوبا با عمق 15تا 35 متری مشهور است. بهترین ماه برای غواصی در آب های پالانکار ریف از مارس تا آگوست است.

گرند سنترال استیشن و چیمنیز، فیجی (Grand Central Station & Chimneys)

فیجی با نام پایتخت مرجان های نرم جهان شناخته می گردد؛ این کشور دارای بهترین مناطق برای غواصی در جهان است. گرند سنترال استیشن و چیمنیز دو مورد از این مناطق هستند که در حوزه پارک دریایی نامِنا قرار دارند. این مناطق به دلیل داشتن برج های مرجانی نرمِ مملو از ماهی های رنگارنگ مشهور هستند. شفافیت خارق العاده آب های این منطقه تاحدی است که در فصول بارندگی از فاصله 15 تا 20 متری و در ماه های مه تا آگوست تا فاصله 30 متری صخره های مرجانی قابل دیدن هستند. بیشه های عظیم درختچه های کرنا و بسترهای جلبک دریایی دیوارهای عمودی پوشیده از بادبزن دریایی، اسفنج و زنبق دریایی منظره و زیست بومی ایجاد کرده که به راحتی غواصان بسیاری از سرتاسر جهان را مسحور خود کرده است. گونه هایی از آبزیان که به وفور در این مناطق دیده می شوند: سفره ماهی دیو، ماهی اسنپر، ماهی تن، کوسه آب سنگ نوک سفید و خاکستری، همچنین مارماهی ریبون، انواع لوله ماهی و عقرب ماهی.

راجا آمپاتس، اندونزی (Raja Ampats)

اندونزی کشوری با مناطق پراکنده و بسیار متنوع که بیش از 17 هزار جزیره را در خود جای داده است؛ تمامی این جزیره ها حیرت برانگیز بوده و فرصت مناسبی برای ماجراجویی های زمینی و دریایی هستند. راجا آمپاتس (معنای تحت الفظی آن چهار پادشاه است) که در راس قسمت شمال غربی اندونزی واقع شده، مجموعه ای از جزایر است که شرایطی بسیار عالی برای غواصی دارند و تنوع زیستی آن نیز هیجان گشت و گذار را بیشتری برای توریست به همراه می آورد. غواصان می توانند انواع بسیار بی نظیری از مرجان های سخت و نرم و همچنین بسترهای جلبکی، صخره های کم عمق، غارها و قندیل ها را مشاهده نمایند. تنها با یک شیرجه به شما ثابت خواهد شد که راجا امپات مکانی عالی برای غواصی در اندونزی است.

آندامان سی ریف، هند (Andaman Sea Reefs)

منطقه آندامان سی که در شمال شرق اقیانوس هند واقع شده، از مناطقی است که آمار بیشترین مطالعات و آنالیز صخره های مرجانی در جهان را به خود اختصاص داده است. صخره های آندامان سی با داشتن تنوع زیستی بسیار گسترده در جهان زیر آب، جایگاهی منحصر به فرد در حیات وحش دریایی دارد. اغلب صخره های آندامان سی پر از چین بوده و دو مورد از آنها بخشی از پارک ملی دریایی هستند که به منظور حفظ حیات وحش دریایی محافظت می شوند. غواصان از سرتاسر جهان برای دیدن زیبایی های پوشیده در زیر آب های آندامان سی به این منطقه آمده و در حین شنا از دیدن لاک پشت ها، گاو دریایی و حتی فیل دریایی لذت می برند. جزیره سینکه و ساحل کربین از مناطقی هستند که همواره مورد توجه غواصان در هر زمینه ای بوده اند. فهرست زیباترین صخره های مرجانی محدود به موارد بالا نمی گردد. همچنین مجیک پسیج و پلنت راک (Magic Passage and Planet Rock) در پاپوئا گینه نو، توباتا ریف (Tubbataha Reef) در فیلیپین و آلدابرا آتول (Aldabra Atoll) در سیشل نیز چند ساحل مرجانی زیبا از فهرست بی شمار صخره های مرجانی هستند. فقط ضروری است از هیاهوی زندگی روزمره خارج شوید و برای سفر به یکی از این مناطق بی نظیر و تجربه اوج ماجراجویی برنامه ریزی کنید.

توباتا ریف

آلدابرا آتول ریف

بلیز بریر ریف

منبع: Travelvivi

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

3ye.ir: مجله سایه | مجله خانه و خانواده، اطلاعات عمومی، اخبار روز

abuzariyon.ir: مجله ابوذریون | نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

منبع: کجارو
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 53945

به "شگفت انگیزترین صخره های مرجانی جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شگفت انگیزترین صخره های مرجانی جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید