صاحبکار: تمرکز و توسعه بازارهای دانش بنیانی با حمایت معاونت علمی

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس مرکز شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از افزایش درآمد و رشد چشمگیر شرکت های دانش بنیان در سال رونق فراوری اطلاع داد.

صاحبکار: تمرکز و توسعه بازارهای دانش بنیانی با حمایت معاونت علمی

سید محمدصاحبکار خراسانی رئیس مرکز شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، درباره رونق فراوری و فعالیت های این حوزه، گفت: خوشبختانه با توجه به رونق فراوری فرایند شرکت های دانش بنیان در سال 1398 رو به رشد بوده به طوری که تعداد این شرکت ها در حال حاضر به 4900 شرکت رسیده و با توجه به توسعه و گسترشی که این شرکت ها دارند ظرف یک ماه آینده از عدد 5 هزار عبور خواهیم کرد.

رشد درآمد و افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان در سال رونق فراوری

وی اضافه کرد: در حوزه شرکت های دانش بنیان سال 1398 در مجموع سال خوب و توام با رونق بوده که تعداد شرکت ها و درآمدهای شان رشد قابل قبول و چشمگیری داشته اند.

رئیس مرکز شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان در همه زمینه ها فعال هستند ، گفت: با توجه به شرایط خاصی که به علت بیماری کرونا در کشور بوجود آمده کسب و کار برخی از شرکت های دانش بنیان دچار رکود شده که امیدواریم در سال 1399 با مرتفع شدن این مسائل کسب وکار این گروه رونق پیدا کند.

صاحبکار در ادامه اضافه کرد: البته با توجه به گستردگی شیوع ویروس کرونا شرکت های دانش بنیان در حوزه فراوری ماسک، مواد بهداشتی، کیت های تشخیصی و موارد دیگر فعالیت های بسیاری خوبی داشته اند.

110 برنامه حمایتی معاونت علمی برای شرکت های دانش بنیان

رئیس مرکز شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره مهترین برنامه هایی که معاونت برای سال 1399 در نظر گرفته، گفت: سعی داریم بستر و مجموعه هایی که از برنامه های شرکت های دانش بنیان شکل گرفته را تداوم دهیم و در حال حاضر این معاونت حدود 110 برنامه حمایتی برای شرکت های دانش بنیان در زمینه های مختلفی از جمله مالیات، بیمه، گمرک، شهرداری و سربازی را اجرایی نموده است. بنابراین حفظ برنامه های حمایتی با کیفیت خوب اتفاق مهمی است که در بلند مدت اثر خود را در کل کشور و جامعه شرکت های دانش بنیان خواهد گذاشت.

وی در خاتمه گفت: باید در سال 1399 تمرکز بیشتری روی توسعه بازار شرکت های دانش بنیان به وسیله ابزار ضمانت نامه ها، تسهیل لیزینگ و وام هایی که به خریداران شرکت های دانش بنیان ارائه می شوند داشته باشیم و بتوانیم تقاضا را برای این شرکت ها تحریک کنیم و این سبب افزایش بازار بیشتر و کسب و کار برای شرکت های دانش بنیان خواهد شد.

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

3ye.ir: مجله سایه | مجله خانه و خانواده، اطلاعات عمومی، اخبار روز

abuzariyon.ir: مجله ابوذریون | نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 81427

به "صاحبکار: تمرکز و توسعه بازارهای دانش بنیانی با حمایت معاونت علمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صاحبکار: تمرکز و توسعه بازارهای دانش بنیانی با حمایت معاونت علمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید