صنایع دستی ایران در جهان حرف اول را می زند، توجه به توسعه موزه ها

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مراسم رونمایی از دو اثر محمود فرشچیان که صبح امروز 15شهریور ماه برگزار گردید، گفت: ایران عزیز ما همیشه تمدن ساز و کانون وجود اندیشمندان، فرهیختگان، دانشمندان و هنرمندان عرصه های مختلف هنری بوده است.

صنایع دستی ایران در جهان حرف اول را می زند، توجه به توسعه موزه ها

وی گفت: آثار و نشانه های این سابقه تاریخی نه تنها در جغرافیای امروز بلکه در تمامی منطقه، کشورهای اطراف و در کشورهای دوردست وجود دارد و محلی برای تجمع و استفاده هنرمندان و اندیشمندان شده است. ما امیدواریم پس از یک دوره رخوت و نزول در یکی دو قرن پیش، با ظهور جمهوری اسلامی ایران و کوششی که در سال های اخیر صورت گرفته است، شرایطی به وجود آید که ایران به روزهای بزرگی، عظمت و احترام خود باز گردد. ما مطمئن هستیم تفکری که امروز در کشور حاکم شده است، توام با اندیشه، خرد و تدبیر است و مبنای آن مصاحبه با همه کشورها در راستای حفظ منافع خواهد بود.

معاون رییس جمهور توضیح داد: رویکردی که در پیش گرفته شده و مسیری که فراهم شده است با استفاده از ظرفیت هایی که در کشور و در ابعاد مختلف وجود دارد، بزرگی و عظمت ایران را در عرصه های مختلف نمایش می دهد. صنایع دستی ما امروز حرف اول را در دنیا می زند.

وی اضافه کرد: نابغه هایی مثل استاد فرشچیان همچون نگینی در عرصه هنر این کشور و دنیا به عنوان افتخار بزرگ این سرزمین می درخشند. در عرصه های دیگر هم این استعدادها وجود دارند و باید عرصه را برای ظهور و بروز این استعدادها فراهم کنیم. کوشش دولت این است که شرایطی را فراهم کند تا هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر بتوانند با آرامش و در محیطی امن استعدادهای خود را بروز دهند و خالق آثار هنری ارزشمند مثل آنچه که امروز شاهد آن هستیم که توسط استاد فرشچیان خلق شده است و در موزه های دنیا خواهد درخشید، باشیم. امیدواریم همه در این عرصه توانمندی خود را به رخ دنیایان بکشند.

سلطانی فر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موزه های موجود در کشور، توضیح داد: امروز در کشور 500 موزه داریم که 250 موزه توسط سازمان میراث فرهنگی اداره شده و 250 موزه دیگر توسط سایر دستگاه ها، نهادها و بخش خصوصی اداره می شوند. ما به دنبال ساماندهی همه این موزه ها با استفاده از امکانات خود هستیم و امیدواریم این مجموعه که در دو سال گذشته به شدت روی آن سرمایه گذاری می گردد و البته همه مجموعه های ارزشمند دیگر در سطح ایران مشکلاتشان حل گردد و در خدمت گردشگران داخلی و خارجی قرار گیرند.

وی با اشاره به ایجاد یک موزه در کنار موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) عنوان نمود: مجموعه ای در کنار دفتر نشر آثار امام (ره) آماده شده است که با همکاری سازمان میراث فرهنگی و دفتر نشر آثار امام (ره) به عنوان موزه بزرگ امام (ره) و انقلاب در خدمت گردشگران قرار خواهد گرفت. ما امیدواریم به عنوان سازمان مسئول در ارتباط با اداره، نگهداری و توسعه موزه ها بتوانیم نگهبانان شایسته ای برای آثار هنری و تاریخی کشور باشیم.

در خاتمه این مراسم، محمود فرشچیان پشت تریبون نهاده شد و عنوان نمود: من زبان الکنی دارم، زبان من هنر نقاشی است با این حال می خواهم از دکتر ظریف، بانوی گرامی وی، آقای خرازی و سایر بزرگانی که اینجا حضور دارند تشکر کنم. من خود را در خدمت کشور ایران و خاک پای همه هموطنانم می دانم و اگر هم کاری نموده ام، طبق آن جمله معروف هذا من فضل ربی به خاطر لطف خدا بوده است.

وی در خاتمه گفت: این مراسم باعث شد در این سن و سال دوباره تشویق شوم و کار کنم و خدا را شکر می کنم از اینکه خدمتگزار مردم عزیزم هستم.

در این مراسم با حضور محمدجواد ظریف، صادق خرازی، علی مرادخانی، مسعود سلطانی فر و ... از دو تابلوی استاد فرشچیان که به آستان مقدس حضرت امام رضا(ع) اهدا شده است، رونمایی شد.

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

3ye.ir: مجله سایه | مجله خانه و خانواده، اطلاعات عمومی، اخبار روز

abuzariyon.ir: مجله ابوذریون | نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 70538

به "صنایع دستی ایران در جهان حرف اول را می زند، توجه به توسعه موزه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنایع دستی ایران در جهان حرف اول را می زند، توجه به توسعه موزه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید