قیمت جوجه های یک روزه 26، 3 درصد در مرغداری ها کاهش یافت

به گزارش مجله سرگرمی، کمترین تورم فصلی در میان همه قلم های مرغداری مربوط به جوجه یک روزه با -26/3 درصد است و بیشترین آن مربوط به تخم مرغ نطفه دار با 20/1 درصد است.

قیمت جوجه های یک روزه 26، 3 درصد در مرغداری ها کاهش یافت

به گزارش گروه مالی خبرگزاری خبرنگاران، قیمت گوشت مرغ در بازار در فروردین و اردیبهشت کاهش محسوسی قیمت روبرو شده براساس آمارهای مرکز آمار گوشت مرغ و گوسفند با کاهش یک درصدی نسبت به ماه قبل و بیش از 9 درصدی نسبت به فروردین 98 روبرو بودند. همچنین آمارهای مرکز آمار نشان می دهد که نهاده های مرغداری کاهش یافته است که نتیجه آن نیز در قیمت گوشت مرغ نمایان شده است. به نحوی که تغییرات شاخص قیمت فراوریکننده بخش مرغداری های صنعتی در فصل زمستان 98 نسبت به فصل قبل آن به -7/2 رسیده است. کمترین تورم فصلی در میان همه قلم های مرغداری مربوط به جوجه یک روزه با -26/3 درصد است و بیشترین آن مربوط به تخم مرغ نطفه دار با 20/1 درصد است.

تورم نقطه به نقطه تغییرات شاخص قیمت فراوری کننده در بخش مرغداری های صنعتی نسبت به فصل مشابه سال قبل 0/7 درصد کاهش یافت. در بین همه نهاده های مرغداری صنعتی کمترین تورم نقطه به نقطه مربوط به جوجه یک روزه با تورم -23/8 درصد و بیشترین آن به نهاده کود با 71 درصد افزایش است.

تورم سالانه

تورم فراوری کننده در محصولات مرغداری های صنعتی در چهار فصل منتهی به فصل زمستان نسبت به مشابه در سال قبل به 19/4 درصد رسید که در بین تمامی نهادها کمترین تورم مربوط به تخم مرغ خوراکی با -2/2 درصد و بیشترین آن مربوط به کود یا 69/5 درصد است.

تورم محصولات فراوریی مرغداری های صنعتی در استان چهارمحال بختیاری با 57/83 درصد افزایش، بیشترین میزن تورم و استان گیلان با 48/49 درصد کاهش کمترین مقدار را داشته است.

4141

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

3ye.ir: مجله سایه | مجله خانه و خانواده، اطلاعات عمومی، اخبار روز

abuzariyon.ir: مجله ابوذریون | نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 90303

به "قیمت جوجه های یک روزه 26، 3 درصد در مرغداری ها کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت جوجه های یک روزه 26، 3 درصد در مرغداری ها کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید