مردم هنگ کنگ در اعتراض به قانون استرداد مجرمان تظاهرات کردند

به گزارش مجله سرگرمی، پکن- خبرنگاران- دهها هزار نفر از مردم هنگ کنگ روز یکشنبه با تجمع در خیابان های شهر به قانون استرداد مجرمان و فراریان به چین اعتراض کردند و آن را ناقض حق خودمختاری این منطقه دانستند.

مردم هنگ کنگ در اعتراض به قانون استرداد مجرمان تظاهرات کردند

به گزارش خبرنگاران روزنامه اس سی هنگ کنگ شمار اعتراض نمایندگان را حدود 200 هزار نفر بر آورد کرد و نوشته است مخالفت آنها با اصلاح قانون استرداد در مجلس منطقه است که امکان می دهد فراریان و مجرمان به چین مسترد شوند.

گروه های حقوق بشری نیز امروز یکشنبه در جریان این اعتراضات اعلام کردند که تن دادن به قوانین چین در واقع نوعی قربانی کردن مقررات و ضوابط هنگ کنگ است.

این اعتراضات که شمار زیادی از گروه های مدنی و حقوق بشری هنگ کنگ در آن شرکت کردند مدت کوتاهی پس از آن صورت می گیرد که اعلام شد رهبران جنبش اشغال سال 2014 در هنگ کنگ نیز زندانی شده اند.

رانی تونگ کا از اعضای شورای اجرایی هنگ کنگ از دولتمردان این منطقه خواسته است تسلیم فشارهای چین نشوند و به صدای مخالفان گوش نمایند و مسایل سیاسی را در این منطقه مورد توجه قرار دهند.

وی اضافه نمود که اگر اکنون دولتمردان هنگ کنگ به صدای مخالفان بی توجهی نمایند بعید به نظر می رسد که در آینده بتوانند مدیریت مناسبی برای هنگ کنگ داشته باشند.

آساق**231**1904**

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

3ye.ir: مجله سایه | مجله خانه و خانواده، اطلاعات عمومی، اخبار روز

abuzariyon.ir: مجله ابوذریون | نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

منبع: ایرنا
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 21337

به "مردم هنگ کنگ در اعتراض به قانون استرداد مجرمان تظاهرات کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم هنگ کنگ در اعتراض به قانون استرداد مجرمان تظاهرات کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید