معرفی بهترین برنامه های واکی تاکی برای اندروید و آی او اس

به گزارش مجله سرگرمی، وب سایت گجت نیوز - محمد قاسمی: در این بخش، بهترین برنامه های واکی تاکی برای آی او اس و اندروید را به منظور ارتباط صوتی سریع با دوستان و همکاران، معرفی خواهیم کرد. همه این اپلیکیشن ها رایگان هستند.

معرفی بهترین برنامه های واکی تاکی برای اندروید و آی او اس

واکی تاکی یک وسیله قابل حمل است که امواج رادیویی را به صورت دوطرفه مخابره می نماید. در گذشته، این وسایل با اندازه هایی بسیار بزرگ ساخته می شدند، اما حالا ابعاد آنها کاهش پیدا نموده و به اندازه یک تلفن همراه معمولی هستند. ایده مصاحبهی صوتی سریع با اشخاص و گروه های مختلف، سبب شده تا واکی تاکی هم چنان میان کاربران محبوب باشد. اما چرا از اپلیکیشن های واکی تاکی استفاده کنیم؟

نرم افزارهای واکی تاکی همانند دستگاه های واقعی عمل می نمایند. شما به فعالیت های کانال های منتخب خود گوش داده و زمانی که نوبت به شما می رسد، کلید Speak را فشار می دهید.

این نرم افزارها به وای فای یا اتصال داده ها احتیاج دارند و علی رغم صدای بسیار فشرده، ترافیک کمی را مصرف می نمایند. به این موارد باید پشتیبانی از شبکه 2G در مناطقی که پوشش اینترنت ضعیف است هم اضافه نمود. به همین دلیل، قصد داریم بعضی از بهترین برنامه های واکی تاکی که به صورت رایگان برای دو سیستم عامل اندروید و آی او اس ارائه شده اند را معرفی کنیم.

Zello PTT Walkie Talkie

لیست بهترین برنامه های واکی تاکی را با Zello آغاز می کنیم؛ نرم افزاری که شاید بتوان آن را بهترین در این زمینه در نظر گرفت. این اپلیکیشن برای هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس عرضه شده و پیش از استفاده، احتیاجمند ساخت حساب کاربری است.

Zello یک اپلیکیشن پیغام رسان پیچیده با قابلیت واکی تاکی در قلب آن است. این نرم افزار ضمن ارائه صدای باکیفیت، از هدفون های بلوتوثی هم پشتیبانی می نماید. با حضور هم زمان 2500 کاربر، شما می توانید در کانال های خصوصی یا عمومی به مصاحبه بپردازید. این نرم افزار به آرامی در پس زمینه اجرا می گردد، به همین جهت هیچ گاه تماسی را از دست نخواهید داد.

این ها تمام ویژگی های Zello نیستند؛ اپلیکیشن پیش رو پیش همراه با سرویس پیغام کوتاه و پشتیبانی از اپل واچ و سایر ساعت های هوشمند اندرویدی به دست کاربران می رسد. به این موارد با ادغام شدن با دفترچه تلفن را نیز اضافه نمود؛ در نتیجه، مصاحبه با هر کسی که اپلیکیشن را نصب نموده باشد، امکان پذیر خواهد بود. در صورت تمایل هم می توان اطلاعات تماس را به وسیله کد QR داخلی به اشتراک گذاشت.

اپلیکیشن واکی تاکی Zello، نخستین بار در خلال فصل طوفان های آمریکا در سال 2017 محبوب شد. بر خلاف بعضی گزارش ها در همان زمان، این اپلیکیشن گوشی شما را به یک واکی تاکی کامل تبدیل نمی نماید. به نظر می رسد هنوز بخش اتصال به شبکه با سیم کارت به کمی کار احتیاج دارد.

Two Way: Walkie Talkie

Two Way: Walkie Talkie ساده تر از چیزی که هست، نمی توانست باشد: فقط نرم افزار را باز نموده، به صورت تصادفی شماره گیری کنید و مشغول صحبت شوید! در واقع شما احتیاجی به نام کاربری، کلمه عبور یا تنظیمات نیست. البته، اینجا حریم خصوصی نیز وجود ندارد. تمام کانال ها عمومی هستند و اگر شما وارد کانالی شوید که پیش تر افرادی در آن حضور دارند، می توانید به صدای آنها گوش کنید یا در صورت تمایل، در مصاحبهی آنها شرکت کنید. هرچند با وجود یک میلیون کانال، این سناریو کمی بعید خواهد بود. کافی ست مراقب باشید که برای مصاحبه، کانالی همچون 000000 را انتخاب نمی کنید.

برای پیوستن دوستان، باید شماره کانالی که انتخاب نموده اید را در اختیار آنها قرار دهید. برای دریافت تماس ها هم نرم افزار باید در حال انجام باشد. برای تجربه یک مصاحبهی سریع و بدون دردسر، احتمالا Two Way: Walkie Talkie انتخاب بسیار خوبی خواهد بود.

Voxer Walkie Talkie Messenger

Voxer، یک نرم افزار پیغام رسان کامل با برخورداری از قابلیت های واکی تاکی، از بهترین ها در نوع خود است. Voxer اغلب چیزهایی که شما از یک پیغام رسان می خواهید را در خود دارد؛ قابلیت هایی مثل امکان ساخت گروه برای ارتباط با دوستان یا ارسال پیغام های رمزنگاری شده و خصوصی.

بخش مصاحبه آسان است: فقط دکمه واکی تاکی را هنگام صحبت کردن نگه داشته و سپس آن را رها کنید تا صحبت دیگران را بشنوید. اگر کسی آفلاین باشد، ارسال پیغام یا فایل صوتی (با پشتیبانی کامل از گیف ها) امکان پذیر خواهد بود. علاوه بر این، عکس ها و ویدیوها را هم به آسانی لمس یک دکمه می توان به اشتراک گذاشت.

اگر به Voxer اجازه دسترسی به دفترچه مخاطبان خود را بدهید، عملکرد بسیار خوبی خواهد داشت. برای استفاده، احتیاج به ساخت حساب کاربری و البته وارد کردن شماره تماس است.

Intercom

زمانی که قصد برقراری ارتباط با افراد نزدیک خود همچون یک مدرسه، اداره یا فروشگاه را داشته باشید، Intercom بهترین گزینه خواهد بود. در واقع، این نرم افزار احتیاجی به اینترنت ندارد و از تکنولوژی های وایرلس گوشی شما برای فرستادن اطلاعات استفاده می نماید. در این صورت، به آسانی می توان با افرادی که به یک شبکه وای فای متصل شده اند، به مصاحبه پرداخت. در صورت فاصله کم، کاربران حتی می توانند از بلوتوث هم برای صحبت با دوستان یا همکاران خود استفاده نمایند.

Intercom یکی از بهترین برنامه های واکی تاکی است که مصاحبهی سریع با دوستان را امکان پذیر می نماید. برای استفاده احتیاجی به ثبت نام نبوده و استفاده از آن آسان است. به این موارد باید امکان برقراری تماس بین پلتفرم ها را هم اضافه نمود.

Walkie Talkie ODT Audio

در حالی که این نرم افزار در درجه اول برای استفاده در فعالیت های ورزشی طراحی شده است -این اپلیکیشن با بلندگوهای Outdoor Tech Chips 2.0 سازگاری دارد- اما همه کاربران می توانند از آن استفاده نمایند.

برای آغاز، احتیاج به حساب کاربری است، اما راه اندازی و استفاده از نرم افزار کار آسانی خواهد بود. در مرحله بعد، گروه اختصاصی خود را ساخته و دوستان تان را به عنوان اعضا به آن اضافه می کنید. البته این کار به وسیله لیست مخاطبان شما انجام نمی گردد، بلکه باید بر اساس نام و ایمیل، آنها را پیدا نموده و اضافه کنید.

امکان سازمان دهی دوستان در گروه های جداگانه، برای مدیریت رویدادها یا پروژه های مختلف بسیار کاربردی خواهد بود. شما می توانید از آنلاین بودن اعضا آگاه شوید و کیفیت صدا هم خوب است. Walkie Talkie ODT Audio فاقد امکانات دیگر مثل ارسال پیغام کوتاه است، اما همین موضوع باعث شده با نرم افزاری ساده و سبک رو به رو باشیم.

Modulo PTT Walkie Talkie

اگر تاکنون از Slack -اپلیکیشن پیغام رسان محبوب برای انجام کارهای تیمی- استفاده ننموده اید، Modulo به عنوان یکی از بهترین برنامه های واکی تاکی ، توجه شما را به خود جلب خواهد نمود.

شما قادر به ایجاد یک تیم هستید و دوستان یا همکاران شما با ثبت نام در نرم افزار، می توانند به این تیم بپیوندند. سپس از داخل تیم، کانال هایی را می توان به منظور سازمان دهی اعضا ایجاد کرد. شاید پروسه راه اندازی از سایر نرم افزارهایی که بالاتر به آنها اشاره کردیم، بسیار پیچیده تر باشد، اما در نهایت محیطی امن و خصوصی برای برقراری ارتباط با سایر اعضای تیم در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

اگر برای کسب و کار خود به اپلیکیشنی صوتی احتیاج دارید، Modulo PTT Walkie Talkie انتخاب مناسبی خواهد بود.

استفاده از اپلیکیشن های واکی تاکی، آسان تر و سریع تر از مصاحبهی تلفنی یا تماس صوتی به وسیله اینترنت است. فراتر از آن، در مناطقی که پوشش اینترنت ضعیف است، مصرف پایین داده ها و هزینه پایین استفاده از آنها نیز اهمیت زیادی خواهد داشت. اما آیا نرم افزار دیگری وجود دارد که بتوان آن را در لیست بهترین برنامه های واکی تاکی قرار داد؟

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

3ye.ir: مجله سایه | مجله خانه و خانواده، اطلاعات عمومی، اخبار روز

abuzariyon.ir: مجله ابوذریون | نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

منبع: برترین ها
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 27770

به "معرفی بهترین برنامه های واکی تاکی برای اندروید و آی او اس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بهترین برنامه های واکی تاکی برای اندروید و آی او اس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید