هشدار استانداری قزوین به سازمان صمت؛ ملزومات بهداشتی مردم را تأمین کنید

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/قزوین معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین گفت: اگر تا فردا شرایط بازار در مورد ملزومات بهداشتی طبق خواسته مردم نباشد، رئیس سازمان صمت استان باید جوابگو بوده و قطعاً به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

هشدار استانداری قزوین به سازمان صمت؛ ملزومات بهداشتی مردم را تأمین کنید

منوچهر حبیبی معاون سیاسی استاندار قزوین در ستاد پیشگیری از بیماری کرونا در جمع مدیران استانی اعلام کرد: شیوع کرونا در کشور بحران ایجاد نموده و به ویژه شیوع این بیماری در چند استان هم جوار ما لزوم همراهی و تعامل همه دستگاه ها را دوچندان نموده است.

وزارتخانه ها مکلف اند امکانات خود را در اختیار ستاد پیشگیری از کرونا قرار دهند

وی گفت: به دستور رئیس جمهور، ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با مسئولیت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را صادر نموده و براین اساس تمام وزارتخانه ها مکلف شدند که تمامی امکانات خود را در اختیار این ستاد قرار دهند.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان قزوین اظهار کرد: باید تمامی دستگاه ها در استان ها از رئیس دانشگاه علوم پزشکی تمکین نمایند و هرگونه امکاناتی که در اختیار دارند را به این امر اختصاص دهند. هیچ چیزی بالاتر و مهم تر از سلامتی مردم نیست. سلامت مردم در اولویت اول بوده و همه ما باید به این مهم، کمک رسانیم.

انتقاد حبیبی از عملکرد رسانه ملی

بنابر اعلام روابط عمومی استانداری قزوین، حبیبی با انتقاد از صداوسیما در تهیه برنامه هایی جهت اطلاع رسانی از عملکرد دستگاه ها به ویژه شبکه درمان استان بیان کرد: تمامی امکانات ادارات باید در اختیار مهار این بیماری قرار گیرد و در حال حاضر هیچ کاری مهم تر از این موضوع در استان وجود ندارد.

اگر لازم باشد ادارات را هم تعطیل می کنیم

وی با تأکید بر اینکه سلامت مردم خط قرمز مسئولان است، اضافه نمود: دانشگاه ها و مدارس تعطیل شده و اگر لازم باشد ادارات را نیز تعطیل خواهیم کرد چراکه سلامت مردم از هر چیزی برای ما مهم تر است. حتی واحدهای فراوریی و حوزه افتاد را تعطیل می کنیم اما سلامت مردم خط قرمز ماست. لذا ایجاد امید در جامعه بابیان عملکرد و حساسیت مسئولین استان نسبت به مهار این بیماری بسیار مهم است.

سلامت مردم خط قرمز است

معاون سیاسی استاندار قزوین توضیح داد: مسئولیت هرگونه کمبودی ازجمله ماسک، مواد شوینده و الکل به عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوده و در صورت کمبود باید جوابگو باشد. اگر تا فردا شرایط بازار طبق خواسته مردم نباشد، رئیس سازمان صمت استان باید جوابگو بوده و قطعاً به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با سلامت مردم نمی توان بازی کرد، گفت: 50 درصد شوینده های کشور در استان قزوین فراوری می گردد اما امروز که مردم استان نیازمند آن هستند، نمی توانند آن را تهیه نمایند. سازمان صنعت باید جوابگو باشد و علوم پزشکی استان درصورتی که تا فردا مشکل ماسک و شوینده استان رفع نگردد مکلف است که رئیس سازمان صمت استان را به مراجع قضایی معرفی کند چراکه سلامت مردم خط قرمز ما بوده و ما در هر شرایطی مسئول سلامتی مردم هستیم.

سازمان صمت گزارش روزانه ارائه دهد

رئیس شورای اطلاع رسانی استان گفت: سازمان صمت استان باید روزانه گزارشی از عملکرد تهیه ملزومات مهار بیماری را به دانشگاه علوم پزشکی استان ارائه دهد و تا فردا باید شرایط بحران تهیه ماسک و ملزومات مهار بیماری کرونا در استان به مسئولیت سازمان صمت استان رفع گردد.

حبیبی تأکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی هر درخواستی که از هر دستگاهی طلب کرد باید بدون وقفه و توجیه باید در اختیار این دانشگاه قرار داده گردد. تمامی امکانات از هر دستگاه و ارگانی باید در اختیار ستاد مدیریت بیماری کرونا قرار گیرد و در صورت مشاهده هرگونه عدم تمکین از سوی دستگاه ها باید از سوی دانشگاه علوم پزشکی به ما ارائه گردد.

معاون سیاسی استاندار قزوین اعلام کرد: باید مراکز درمانی تأمین اجتماعی، بهداشت و درمان سپاه، ارتش، هلال احمر باید تحت امر دانشگاه علوم پزشکی باشند و هرگونه مأموریتی از سوی این دانشگاه به آن ها واگذار شد باید بدون وقفه انجام دهند. دستگاه های تخصصی جلسات تخصصی با یکدیگر انجام دهند و با تقسیم کار، مسئولیت اجرای برنامه ها بین این دستگاه ها تقسیم گردد.

با کسانی که با سلامت مردم بازی نمایند برخورد می گردد

وی ادامه داد: فروشگاه ها، واحدها و داروخانه هایی که از ارائه خدمات به مردم خودداری می نمایند علناً و به طور رسمی و عمومی به مردم معرفی می شوند. تعزیرات حکومتی و سازمان صمت استان علناً واحدهای محتکر و گران فروش را در روزنامه ها و رسانه های عمومی معرفی نمایند؛ کسی که سلامت مردم را ملعبه سود خود می نماید مستوجب و مستحق برخورد جدی و بدون بخشش است و این امر باید روزانه از سوی این دو دستگاه گزارش گردد.

وی یادآور شد: تعزیرات حکومتی استان، باید روزانه گزارش عملکرد خود را به دانشگاه علوم پزشکی ارائه دهد و آموزش همگانی با تعامل دانشگاه علوم پزشکی و صداوسیما به صورت روزانه و مداوم از شبکه استانی ارائه گردد.

هر استان عهده دار پیشگیری منطقه خود است

حبیبی گفت: در سطح ملی هیچ توقعی نباید داشت و هر استانی خود، مدیریت پیشگیری و درمان این بیماری را بر عهده دارد. چشم امید به هیچ چیزی خارج از استان نبندند و از ظرفیت داخلی استان استفاده گردد و مردم نیز بدانند مسئولین برای مهار این بحران در کوشش هستند و این عملکرد روزانه به اطلاع مردم خواهد رسید.

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

3ye.ir: مجله سایه | مجله خانه و خانواده، اطلاعات عمومی، اخبار روز

abuzariyon.ir: مجله ابوذریون | نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 72104

به "هشدار استانداری قزوین به سازمان صمت؛ ملزومات بهداشتی مردم را تأمین کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار استانداری قزوین به سازمان صمت؛ ملزومات بهداشتی مردم را تأمین کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید