همراه اول و ایرانسل در حمایت اقتصادی روبیکا دخالتی ندارند

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس هیات مدیره مجمع عمومی عادی سالیانه همراه اول در حاشیه نشست امروز خود اعلام نمود که با همکاری اپراتور ایرانسل به اپلیکیشن روبیکا ترافیک رایگان می دهند و در حمایت اقتصادی این اپلیکیشن هیچ دخالتی ندارند.

همراه اول و ایرانسل در حمایت اقتصادی روبیکا دخالتی ندارند

به گزارش خبرگزاریاقتصادایران ، در حاشیه برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه همراه اول بحث های زیادی مطرح شد که موضوع اغلب آن ها به بالا بردن هزینه خدمات همراه اول و نحوه همراهی آن با اپلیکیشن روبیکا بود.

رئیس هیات مدیره مجمع عمومی همراه اول در این خصوص گفت: برای اپلیکیشن روبیکا هنوز شرکتی به ثبت نرسیده و تنها به عنوان یک پروژه همراه اپراتور ایرانسل با آن همکاری داریم. حمایت ما به این شکل است که دیتا در اختیارشان قرار می دهیم.

مهدی اخوان بهابادی در تشریح جزئیات بیشتر این ماجرا گفت: یکی از روش های جدید در حوزه درآمدزایی همین کاری است که ما انجام می دهیم. زمانی که شبکه ها تجهیز می شوند، امکان بهره برداری 100 درصدی از آن وجود ندارد، با این که تمام کوشش خود را به کار می گیریم تا نهایت بهره برداری صورت بگیرد، اما همواره مقدار اندکی باقی می ماند.

وی اضافه نمود: راهکاری که برای استفاده از این فضای خالی ارائه شد، این بود که از ظرفیت خالی، برای ایجاد پروژه های مشترک استفاده کنیم.

الان این اپلیکیشن سود مالی برای ما به همراه ندارد اما زمانی که به یک شرکت و شرکت روز به روز بزرگ تر گردد و ارزش شرکت بالا برود، قطعاً به نتیجه مطلوبی خواهیم رسید.

اخوان بهابادی اضافه نمود: شاید در نگاه اول این طور به نظر برسد که نتوانسته ایم ظرفیت خالی مان را به پول نقد تبدیل کنیم، اما اصل ماجرا این است که وقتی ارزش شرکت روبیکا بالا برود، سهامداران همراه اول نیز سهم خواهند برد و این کار یک شکل از سرمایه گذاری است.

او در مورد این که چه کسانی حامی مالی این اپلیکیشن هستند، گفت: در این جا همکاری چندجانبه است و چند مجموعه کوچک دیگر نیز حمایت مالی انجام می دهند اما دو اپراتور سهم عمده دارند و احتمالاً طی چند هفته آینده خبرهای خوبی در این خصوص منتشر خواهیم کرد.

وی اضافه نمود: روبیکا اکنون 26 میلیون کاربر دارد که همین مسئله نشان می دهد، این پروژه بزرگ و پیروز است. همراه اول اثبات کرد می تواند در چنین حوزه هایی نیز فعالیت کند. نمی توانم در مورد میزان پیروزیت این اپلیکیشن چیزی بگویم اما اوضاع خوبی است و بیش از آن چه فکرش را کنید برای همراه اول، عایدی خواهد داشت.

اخوان بهابادی در ادامه به درخواست بالا رفتن هزینه خدمات همراه اول که از سوی سهامداران مطرح می شد اشاره نمود و گفت: ما دراین باره دست روی دست نگذاشته ایم، در جلساتی که برگزار می کنیم تمام کوششمان را به کار می گیریم تا بهترین اتفاق رقم بخورد.

او اضافه نمود: کاری که شرکت همراه اول باید به عنوان تیم مدیریت انجام می داد، رشد درآمد بود که به صورت قابل توجهی رخ داده است. با تمام مسائل مربوط به تعرفه که سهامداران به آن گلایه دارند و البته گلایه شان درست است، اما درآمد و سود شرکت افزایش داشته است.

بعضی افراد اعتقاد دارند آینده اپراتورها باید به سمت حوزه های دیگر غیر از وویس (صدا) برود. اخوان این رویکرد را احساسی می خواند و می گوید: به فراموشی سپردن وویس و رفتن به سمت دیتا، یک رویکرد احساسی است. بر اساس واقعیت و آماری که ما در دست داریم، همچنان بخش عمده از درآمد اپراتورها، بر پایه وویس و فروش دیتاست. اگر این حوزه را رها کنیم، جهت خطرناکی پیش روی مان قرار خواهد گرفت.

وی اضافه نمود: کسب وکار اصلی همچنان وویس است، قبول داریم شیب رشد آن کمی کُند شده اما نباید رهایش کرد. پرداختن به دیگر حوزه ها نیز کاری است که باید برای آن برنامه ریزی کنیم اما نمی توان توقع داشت که این حوزه ها تا دو سال دیگر جایگزین وویس شوند.

او اعلام نمود: ورود ما به سمت وسوی 5G سخت خواهد بود و باید جنگ کنیم تا وارد این حوزه شویم. تحریم مالی موضوع امروز و دیروز ما نیست، سال هاست که در این جنگ دائمی درگیر هستیم. طرف مقابل ابتکاری به خرج می دهد و ما در مقابل ابتکار دیگری نشان می دهیم.

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

3ye.ir: مجله سایه | مجله خانه و خانواده، اطلاعات عمومی، اخبار روز

abuzariyon.ir: مجله ابوذریون | نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 22282

به "همراه اول و ایرانسل در حمایت اقتصادی روبیکا دخالتی ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همراه اول و ایرانسل در حمایت اقتصادی روبیکا دخالتی ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید