واشنگتن هم چنان زیر میز صلح کاراکاس می زند

به گزارش مجله سرگرمی، ایرنا نوشت: دولت کاراکاس گفت که آمریکا و هم پیمانانش همچنان کوشش می نمایند در جهت سرانجام دادن به بحران سیاسی در ونزوئلا به وسیله مذاکرات صلح کارشکنی نمایند.

واشنگتن هم چنان زیر میز صلح کاراکاس می زند

به گزارش تارنمای شبکه تله سور، ساموئل مونکادا نماینده دائم ونزوئلا در سازمان ملل متحد اعلام کرد که دولت ترامپ و هم پیمانانش می خواهند در روند مذاکرات میان دولت کاراکاس و مخالفان مانع ایجاد نمایند تا بحران سیاسی در این کشور منطقه آمریکای تداوم داشته اشد.

وی تاکید نمود: از زمان کودتای نافرجام راهنمایی شده توسط خوان گوایدو رهبر مخالفان در 30 آوریل (10 اردیبهشت)، آمریکا و هم پیمانانش برای سرنگون کردن دولت انقلابی ونزوئلا مستاصل تر شده اند.

این دیپلمات ارشد ونزوئلا مطرح کرد: این راهبرد آمریکا جنگ علیه ونزوئلاست و افراد و کشورهایی از جمله دبیرکل سازمان کشورهای قاره آمریکا و همچنین رئیس جمهوری کلمبیا در راستای حمایت از جنگ و خشونت به جای مذاکرات گام برمی دارند.

مسائل مالی برای چند ماه ونزوئلا را به سوی بحرانی سیاسی کشانده است. بحران مالی در این کشور باعث کمبود مواد غذایی و دارو، قطعی برق و سیل عظیمی از مهاجرت شده است. طی سال های گذشته دستکم سه میلیون نفر از این کشور به کشورهای دیگر گریخته اند.

در ژانویه سال 2019 (دی 1397) خوان گوایدو رئیس مجمع ملی ونزوئلا با آغاز مجدد دولت نیکولاس مادورو، صحت انتخابات ریاست جمهوری را زیر سوال برد و خود را به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا معرفی کرد، از آن موقع تاکنون بحران سیاسی به بحران مالی افزوده شده است.

ونزوئلا همچنان بدنبال راه های مختلف برای جبران هزینه و درآمدهای خود است و در این راستا دولت مادورو توانسته برای بدست آوردن درآمد و به رغم مواجهه با تحریم های آمریکا، بخشی از ذخایر طلا خود را بفروشد.

در این راستا دولت مادورو امیدوار است با همکاری کشورهایی همچون روسیه و چین با تحریم های مالی آمریکا مقابله کند.

310311

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

3ye.ir: مجله سایه | مجله خانه و خانواده، اطلاعات عمومی، اخبار روز

abuzariyon.ir: مجله ابوذریون | نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 31821

به "واشنگتن هم چنان زیر میز صلح کاراکاس می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن هم چنان زیر میز صلح کاراکاس می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید