پاسخ به اظهارات جنجالی مشاور اردوغان

به گزارش مجله سرگرمی، بلنت آرنچ در خصوص آزادی بیان انتقاداتی مطرح نموده که به کام حزب عدالت و توسعه خوش نیامده است.

پاسخ به اظهارات جنجالی مشاور اردوغان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی خبرترک٬ بلنت آرنچ از معاونین اسبق اردوغان و از موسسین حزب عدالت و توسعه که هم اکنون به عنوان یکی از مشاورین نهاد ریاست جمهوری فعالیت می کند٬ در خصوص آزادی بیان انتقاداتی مطرح نموده که به کام حزب عدالت و توسعه خوش نیامده است.

آرنچ دیروز اعلام نمود: احمد ترک شهردار برکنار شده ماردین را از نزدیک می شناسم. او هیچ ارتباطی با ترور و تروریسم ندارد و اتفاقاً انسانی است که برای استقرار صلح در ترکیه کوشش نموده است. من به عنوان یک حقوقدان معتقدم که در برکنار کردن این شهرداران باید موازین حقوقی رعایت گردد.

وی در ادامه و در خصوص آزادی بیان گفت: به خوبی به خاطر دارم که زمانی جناب اردوغان به خاطر قرائت یک شعر دینی به دادگاه فراخوانده شد. من و دیگر رفقای حقوقدان دور او جمع شدیم و گفتیم به دادگاه بروید و نگران چیزی نباشد. اما در کمال تعجب٬ دادگاه برای او حکم زندان صادر کرد. لذا رئیس جمهوری که قبلاً خودش به خاطر خواندن یک شعر زندانی شده٬ باید صبر و تحمل بیشتری داشته باشد. ما باید به آزادی بیان احترام بگذاریم. ممکن است ما از خانم کافتانجی اوغلو خوشمان نیاید اما نباید به خاطر چند توییت برای او حکم زندان صادر گردد.

آرنچ در خصوص احتمال تاسیس یک حزب جدید توسط علی باباجان و دیگران گفت: من این اقدام را نمی پسندم و چنین چیزی به ضرر حزب عدالت و توسعه است. چرا؟ چون آنان از سبد ما رای برمی دارند و چنین چیزی به تضعیف آکپارتی منجر می گردد.

اظهارات باباجان در خصوص احمد ترک٬ کافتانجی اوغلو و آزادی بیان در ترکیه٬ با واکنش تند و منفی بسیاری از مسئولین و نمایندگان حزب عدالت و توسعه روبرو شد.

درباره همین موضوع ابراهیم کالین سخنگوی نهادریاست جمهوری ترکیه گفت: این اظهارات ربطی به نهاد ریاست جمهوری ندارد و حرف ها و دیدگاه های فردی و مستقل خود ایشان است.

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

3ye.ir: مجله سایه | مجله خانه و خانواده، اطلاعات عمومی، اخبار روز

abuzariyon.ir: مجله ابوذریون | نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 44638

به "پاسخ به اظهارات جنجالی مشاور اردوغان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ به اظهارات جنجالی مشاور اردوغان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید