پرواز پرنده های صلح صنایع دستی از آسمان سمنان با حضور مونسان و رئیس جمهوری

به گزارش مجله سرگرمی، پرنده های صلح صنایع دستی با حضور رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سمنان رونمایی شدند.

پرواز پرنده های صلح صنایع دستی از آسمان سمنان با حضور مونسان و رئیس جمهوری

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در مراسمی که شامگاه 13 آذر 97 با حضور دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری، علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از مسئولان و مقامات کشوری و استانی، پرنده های سفالی به عنوان سفیران صلح برای اولین بار رونمایی شدند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در حاشیه مراسم رونمایی از پرنده های صلح گفت: این طرح با هدف معرفی فرهنگ غنی ایرانی و انعکاس پیغام صلح ایران به سراسرجهان اجرا شده است.

محمد جهانشاهی اضافه کرد: در این طرح که با مشارکت این اداره کل و خانه و مدرسه صنایع دستی پاژ ، اولین مدرسه صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران واقع در استان سمنان اجرا شده است، پرندگان صلح از این استان به نقاط مختلف جهان ارسال می شوند.

او گفت: این کبوتران سفید سفالی توسط بچه ها در خانه تاریخی ترابی سمنان ساخته شده اند و به همراه پیغام های امید بخش به سراسر جهان ارسال می شوند.

جهانشاهی اجرای این طرح را در جذب گردشگر به ایران و استان سمنان موثر دانست و اضافه کرد: اولین پرنده صلح صنایع دستی به طور نمادین توسط رییس جمهوری در ماکت بافت تاریخی شهر سمنان قرار گرفت.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: پرنده های صلح صنایع دستی به عنوان سفیران صلح ایران، زمینه ترغیب و سفر گردشگرانی از سراسر جهان را به ایران و استان سمنان فراهم می نمایند.

بر این اساس در متنی که یکی از بچه ها صلح به نمایندگی از همه بچه ها ایران در حضور رئیس جمهور قرائت کرد، آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای رئیس جمهور

زمانی که خبردار شدیم به سرزمین مادری تان می آیید دلمان به جای کبوترهای سفالی مان پر کشید.

کبوترهایی که نماد صلح هستند، ما با همین دست های کوچک و دل های بزرگ مان بیست هزار کبوتر سفالی ساخته ایم، تا به جهان بزرگترها بگوییم، جهانی با پرنده ها قشنگ تر از جهانی با بمب و موشک هاست.

آقای رئیس جمهور؛

معلم های خوبمان به ما یاد داده اند که هنر، زبان مشترک همه آدم هاست. پس با تقدیم این پرنده های بی زبان صنایع دستی ایران به شما، که پدر تمام بچه ها این سرزمین هستید درخواست می کنیم پیغام صلح، دوستی و آشنایی ما را به همه جهانیان به ویژه بچه ها برسانید و به همتایان خود بگویید ما بچه ها می خواهیم وارث لبخندها و دوستی ها باشیم و جهانیی سرشار از زیبایی و شادی بسازیم.

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

3ye.ir: مجله سایه | مجله خانه و خانواده، اطلاعات عمومی، اخبار روز

abuzariyon.ir: مجله ابوذریون | نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 39585

به "پرواز پرنده های صلح صنایع دستی از آسمان سمنان با حضور مونسان و رئیس جمهوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز پرنده های صلح صنایع دستی از آسمان سمنان با حضور مونسان و رئیس جمهوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید