چابهار، پل ارتباطی ایران و روسیه به آبهای بین المللی

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: براساس توافقنامه ای که در زمینه توسعه حمل و نقل و ترانزیت بین مناطق آزاد چابهار و انزلی و منطقه ویژه مالی لوتوس آستراخان به امضا رسید، زمینه تسهیل تجارت و کاهش هزینه ها را به وسیله این سه منطقه بیشتر فراهم خواهیم کرد.

چابهار، پل ارتباطی ایران و روسیه به آبهای بین المللی

به گزارش خبرنگاران، عبدالرحیم کردی در پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های مالی ایران و روسیه و دومین همایش تجاری ایران و منطقه قفقاز شمالی که به امضای توافق نامه همکاری سه جانبه میان سازمان منطقه آزاد انزلی و چابهار با منطقه ویژه مالی لوتوس آستراخان منجر شد گفت: منطقه آزاد چابهار پل ارتباطی انزلی ایران و لوتوس روسیه به آب های بین المللی است.

وی با تاکید بر کاهش هزینه های حمل و نقلی در مبادلات تجاری اضافه نمود: ما همواره به دنبال کوتاه کردن راستا و هزینه حمل و نقل هستیم. خوشبخانه زیرساخت های حمل و نقل در چابهار به خوبی فراهم شده است.

کردی ادامه داد: راستا چابهار-انزلی-آستراخان یک راستا مطمئن، ارزان و سریع برای مبادلات بین طرفین تجاری (ایران و روسیه) است.

وی با مد نظر قرار دادن مزیت های مالی-تجاری منطقه آزاد چابهار گفت: این منطقه با تمرکز بر صنایع سنگین مثل پتروشیمی و فولاد و مزیت نسبی خوب در حوزه شیلات و مواد غذایی، فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری کشورهای همسایه ازجمله روسیه است.

وی ضمن استقبال از سرمایه گذاری های متناسب با رویکرد منطقه آزاد چابهار خاطرنشان کرد: براساس توافقنامه ای که در زمینه توسعه حمل و نقل و ترانزیت بین مناطق آزاد چابهار و انزلی و منطقه ویژه مالی لوتوس آستراخان به امضا خواهد رسید، زمینه تسهیل تجارت و کاهش هزینه ها را به وسیله این سه منطقه بیشتر فراهم خواهیم کرد.

بر اساس گزارش سازمان منطقه آزاد چابهار، تفاهم نامه مزبور به مدت سه سال در جهت گسترش مبادلات مالی، تجاری، صنعتی، ترانزیتی و توسعه خدمات بندری و حمل و نقل کالا با تکیه بر ظرفیت های موجود این مناطق به عنوان مبادی ورودی و خروجی کریدور شمال جنوب(نوستراک) در دو کشور و در جهت افزایش همکاری های دو کشور در قالب چهار ماده و هفت بند منعقد شد.

تشکیل شورای مشترک بازرگانی در آینده ای نزدیک جهت ایفای نقش هر چه بیشتر در توسعه و تقویت همکاری های تجاری، افزایش حجم حمل کانتینرها از کریدور بین المللی حمل و نقل شمال - جنوب، برگزاری جلسات کاری مشترک در راستای بهره برداری حداکثری از منافع کریدور شمال جنوب، همکاری جهت ارائه تسهیلات و مزیت های جدید برای فعالان مالی و تجاری سه طرف، برگزاری نمایشگاه های متقابل بین المللی با حضور شرکت های تابعه آنها و برگزاری سمینارها و کمیسیون های مالی و تجاری و در نهایت آموزش و تبادل اطلاعات تجاری بازرگانان سه طرف از مهمترین بندهای توافق نامه سه جانبه مزبور به شمار می رود.

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

3ye.ir: مجله سایه | مجله خانه و خانواده، اطلاعات عمومی، اخبار روز

abuzariyon.ir: مجله ابوذریون | نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 28719

به "چابهار، پل ارتباطی ایران و روسیه به آبهای بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چابهار، پل ارتباطی ایران و روسیه به آبهای بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید