چرا آمریکا به اونتاریو ماسک نفرستاد؟

به گزارش مجله سرگرمی، ایسنا نوشت: استان اونتاریوی کانادا که پرجمعیت ترین استان این کشور است، به اقدام آمریکا در جلوگیری از صادرات بیش از سه میلیون ماسک به این استان برای استفاده در فرایند مبارزه با شیوع کروناویروس اعتراض نموده و همزمان اتاوا نیز از اعمال فشارش بر واشنگتن برای آزادسازی این محموله اطلاع داد.

چرا آمریکا به اونتاریو ماسک نفرستاد؟

خبرگزاری رویترز، به گفته داگ فورد، وزیر اول استان اونتاریوی کانادا، اخیرا این استان دو سفارش را برای دریافت تقریبا چهار میلیون ماسک تولیدی شرکت 3M در ایالت داکوتای جنوبی متشکل از تقریبا چهار میلیون ماسک پزشکی منعقد کرد اما جلوی صادرات حدود سه میلیون عدد از آنها گرفته شد. او در مصاحبه ای با گلوبال نیوز، این اتفاق را کاملا غیرقابل قبول توصیف کرد.

فورد که یک محافظه کار پوپولیست است تاکید نمود، بعد از شکایت های دولت محلی اونتاریو و دولت کانادا، وعده داده شد که به زودی 500 هزار عدد از این ماسکها از توقیف خارج خواهند شد.

چند روز پیش دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا فرمانی را امضا نموده و به موجب آن صادرات تجهیزات مربوط به محافظت شخصی را متوقف ساخت. فورد مطرح نمود: این بسیار حیاتی است که کانادا از این فرمان معاف باشد. او همچنین اظهار کرد با رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا تماس خواهد گرفت تا روی این نکته تاکید کند.

استان اونتاریوی کانادا در میان 10 استان این کشور در رده دوم داشتن بیشترین مبتلایان به کروناویروس قرار داشته و فورد هشدار داده که این استان در عرض یک هفته آینده به کمبود تجهیزات محافظت شخصی برخواهد خورد.

حدود 14 میلیون نفر در استان اونتاریو زندگی می نمایند که این معادل یک سوم جمعیت کانادا است.

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه با فرانسوا-فیلیپ شامپانی، همتای کانادایی خود صحبت کرد. سخنگوی پامپئو مطرح نمود، وزیر خارجه آمریکا بر تمایل آمریکا برای همکاری با کانادا با هدف تضمین پایداری زنجیره های بین المللی تامین اقلام و پرسنل پزشکی تاکید نموده است.

کریستیا فریلاند، معاون نخست وزیر کانادا به خبرنگاران گفت: ما به صورت فشرده در حال کار با آمریکا به منظور تضمین صادر شدن تمامی ماسکهایی خریداری شده به کانادا هستیم.

312 310

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

3ye.ir: مجله سایه | مجله خانه و خانواده، اطلاعات عمومی، اخبار روز

abuzariyon.ir: مجله ابوذریون | نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 82459

به "چرا آمریکا به اونتاریو ماسک نفرستاد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا آمریکا به اونتاریو ماسک نفرستاد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید