گسترش همکاری پارک فناوری تهران با معاونت فرهنگی دانشگاه برای ارتقای مهارت دانشجویان

به گزارش مجله سرگرمی، همکاری پارک علم و فناوری تهران با معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در حوزه ارتقای مهارت های دانشجویان برای ورود به کسب و کار گسترش می یابد.

گسترش همکاری پارک فناوری تهران با معاونت فرهنگی دانشگاه برای ارتقای مهارت دانشجویان

به گزارش خبرنگاران، دکتر عباس زارعی هنزکی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در نشست مشترک پارک علم و فناوری، معاونت فرهنگی و اجتماعی و دبیران انجمن های علمی دانشکده ها / پردیس های دانشگاه تهران که در محل این پارک برگزار گردید، با تاکید بر استقبال پارک از ایده های فناورانه دانشجویان و با اشاره به اینکه انجمن های علمی دانشجویی در حقیقت سفیران پارک در بخش علمی دانشجویی در دانشگاه هستند، گفت: پارک علم و فناوری دانشگاه در تمامی این سال ها کوشش خود را در راستای بومی سازی چالش ها، مسائل، چگونگی بازتعریف معانی مراکز علم و فناوری برای تطابق این تعاریف با فرهنگ خودمان انجام داده است و اکنون و در این عصر تکنولوژی و در راستای ایجاد فضای کسب و کار دانش بنیان پارک به دنبال انتقال مهارت نرم به دانشگاه هاست تا گامی وسیع برای توسعه کشور برداشته گردد.

وی در ادامه و در مورد حمایت همه جانبه پارک از ایده های خلاق و فناورانه با قابلیت کسب و کار گفت: پارک علم و فناوری در حقیقت سکویی برای تبدیل ایده به کسب و کار است. ایده های فناورانه و خلاق در شرایط مالی کنونی در حقیقت ایده هایی هستند که علم را به ثروت ملی تبدیل می نمایند. طرح های حمایتی ایجاد شده در پارک علم و فناوری این فضا را فراهم می نماید تا راستا تبدیل ایده به واقعیت و واقعیت به یک بازار خاص برای ایجاد کسب و کار ثروت زا تسهیل گردد.

در ادامه این نشست، دکتر مجید سرسنگی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران نیز با تاکید بر صندلی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به عنوان مرکز ثقل دانشگاه و با اشاره ویژه به اینکه پارک علم و فناوری دانشگاه پل مهم ارتباطی دانشگاه با اقتصاد و صنعت است، اظهار کرد: آینده دانشگاه ها به نگاه های خلاق و فناورانه و ارتباط با صنعتی گره خورده است که پارک های علم و فناوری مراکز و پل های اصلی ارتباطی برای دانشگاه ها در این موضوع هستند. پارک ها علاوه بر ایجاد فضای خدمتی در راستای توسعه و رفع مسائل کشور نمونه هایی برای ایجاد فرهنگ کارآفرینی و آموزش مهارت ایجاد کسب و کار هستند.

وی خطاب به دبیران انجمن های علمی دانشجویی در راستای حضور و مشارکت قدرتمند انجمن ها برای همکاری با پارک علم و فناوری دانشگاه گفت: وجود پارک های علم و فناوری به عنوان مراجع حمایتی برای حل بسیاری از مسائل کشور و همچنین رفع مسائل حمایتی در بهره گیری از ایده های فناور بستری ایجاد نموده است تا دغدغه دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی ما از بین برود. انجمن ها باید با برگزاری جلسات درون انجمنی، معرفی و ارائه درستی از وجود این حمایت ها صورت دهند تا تمامی دانشجویان از این فضای حمایتی مطلع شده و برای مشارکت اقدام نمایند.

در این نشست امین صادقی، نماینده دبیران انجمن های دانشجویی علمی دانشگاه تهران با ارائه آمار و ارقام مربوط به پیشرفت های علمی کشور در مورد چگونگی نحوه همکاری انجمن های علمی دانشجویی به عنوان مجموعه های فعال علمی با پارک علم و فناوری خاطر نشان کرد: فراوری علم زمانی مفید خواهد بود که باعث پیشرفت و توسعه همه جانبه در کشور گردد.

وی اضافه نمود: با آنالیز آمار مربوط به پیشرفت در مباحث علمی در کشور می توان دید که با وجود افزایش چشمگیر و حدود 50 درصدی در بخش خروجی های آکادمیک علمی در چند سال اخیر میزان بهره وری از آن بسیار کم بوده است.

صادقی تأکید کرد: در راستای رفع این مشکل و با توجه به اینکه حلقه مفقوده موجود میان پارک و انجمن ها، چگونگی ورود مؤثر دانشجویان به پارک هاست، حضور دانشجویان با ایده های خلاق در پارک های علم و فناوری و در جهت تبدیل ایده به ثروت می تواند الگویی باشد تا بهره وری علمی در دانشگاه های ما جدی گرفته گردد.

در بخشی از این نشست مهندس امیریان، مشاور رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و مسئول دبیرخانه رویداد exportech به معرفی این رویداد پرداخت.

وی در این باره گفت: با توجه به شرایط مالی موجود در کشور، نقش صادرات و آن هم صادرات غیرنفتی از اهمیت ویژه زیادی برخوردار است. مطمئناً مناطق آزاد و ویژه مالی در امر بهبود این نوع صادرات نقش مهمی را ایفا می نمایند.

مشاور رئیس پارک علم و فناوری تهران اضافه نمود: در کشور 21 منطقه ویژه و 7 منطقه آزاد مالی وجود دارد که البته این مناطق دارای مسائل و چالش هایی هستند. هدف ما از برگزاری رویداد exportech یاری به رفع این چالش ها با استفاده از ایده های خلاق در این حوزه و اتصال این مناطق به هم با هدف فعال سازی شاهراه های مالی کشور است. همچنین ما به دنبال این هستیم تا در نهایت با ایجاد شاه راه مالی صادراتی فعال به شاهراه صادراتی جاده ابریشم جدید متصل شویم.

مهندس امیریان با تاکید بر نقش حضور دانشجویان و استفاده و حمایت از ایده های فناورانه آنها در تحقق ایجاد فضای کسب و کار گفت: این رویداد در سه بخش پنل چالش های مناطق آزاد و مناطق ویژه مالی، نمایشگاه محصولات فناورانه و Reverse Pitch و معرفی ایده های برتر برگزار می گردد. بخش دوم یعنی Reverse Pitch نیازمند حضور ویژه دانشجویان است، چرا که در این بخش ایده ها توسط افراد به صورت پروپوزال فرستاده شده و با داوری این ایده ها توسط هیأت داوران در منطقه آزاد انزلی، ایده های برتر انتخاب شده و مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

وی در سرانجام با بیان اینکه این رویداد می تواند شروعی برای همکاری درخشان انجمن های علمی در کنار پارک علم و فناوری دانشگاه باشد، چگونگی مشارکت و همکاری انجمن های علمی در این رویداد را به اطلاع رسانی برای حضور فعال دانشجویان و استارتاپ های مرتبط به منظور ارائه پروپوزال و طرح در جهت رفع کردن چالش های مناطق آزاد و ویژه مالی؛ اطلاع رسانی به شرکت های با قابلیت صادرات برای حضور در نمایشگاه و حضور مؤثر در رویداد به منظور تعاملات تجاری با مناطق آزاد و ویژه تقسیم کرد.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه تهران، این نشست در سه بخش معرفی پارک و برنامه های حمایتی آن، ظرفیت انجمن های علمی دانشجویی در همکاری مشترک با پارک و در نهایت پرسش و پاسخ و با هدف هم اندیشی در راستای آشنایی با فضای کسب و کار پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و حمایت از ایده های فناورانه دانشجویان برگزار گردید.

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

3ye.ir: مجله سایه | مجله خانه و خانواده، اطلاعات عمومی، اخبار روز

abuzariyon.ir: مجله ابوذریون | نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 23493

به "گسترش همکاری پارک فناوری تهران با معاونت فرهنگی دانشگاه برای ارتقای مهارت دانشجویان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گسترش همکاری پارک فناوری تهران با معاونت فرهنگی دانشگاه برای ارتقای مهارت دانشجویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید