11 کشته و 20 زخمی در ناآرامی های دارفور سودان

به گزارش مجله سرگرمی، کمیته مرکزی پزشکان سودان از کشته شدن 11 نفر و زخمی شدن 20 نفر دیگر در ناآرامی های منطقه دلیج در دارفور اطلاع داد.

11 کشته و 20 زخمی در ناآرامی های دارفور سودان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کمیته مرکزی پزشکان سودان با صدور بیانیه ای درباره حوادث منطقه دلیج در مرکز دارفور اعلام نمود که در این حوادث 11 نفر کشته و 20 نفر زخمی شدند.

کمیته مرکزی پزشکان سودان، شبه نظامیان الجنجوید را مسئول این حوادث برشمرد و تأکید کرد که آن ها به دستور شورای نظامی سودان به شهروندان حمله نموده و به سمت آن ها تیراندازی نموده اند.

کمیته مذکور در صفحه فیس بوک خود آورده است که نُه نفر از این شهروندان در اثر اصابت گلوله و ضربات چماق شبه نظامیان الجنجوید به قتل رسیده اند و علت مرگ دو نفر دیگر هنوز تعیین نیست.

موافقت معارضان سودان با استمرار مذاکرات

محمود دریر فرستاده اتیوپی به سودان گفت که طرف های سودانی با استمرار مذاکرات درباره تشکیل شورای حاکمیتی انتقالی موافقت نموده اند.

طبق گزارش رسانه های سودان، دریر اضافه نمود که شورای نظامی با آزادی شماری از زندانیان سیاسی به عنوان نشان دادن حسن نیت خود موافقت نموده است.

عمر البشیر رئیس جمهور سابق سودان 22 فروردین در پی گسترش اعتراضات مردمی به نابسامانی اوضاع مالی، با دخالت ارتش برکنار شد و پس از آن یک شورای نظامی به رهبری عبدالفتاح البرهان قدرت را به دست گرفت.

تظاهرات مردم سودان علیه دولت عمر البشیر از 19 دسامبر 2018 (28 آذر 97) ابتدا به خاطر افزایش قیمت نان شروع شد، اما بسرعت رنگ و بوی سیاسی به خود گرفت و تظاهر کنندگان خواهان سرنگونی دولت البشیر شدند که خاتمه حکومت وی 22 فروردین ماه با دخالت ارتش سرنگون شد.

معترضان رفته رفته خواسته های خود را افزایش دادند که سرانجام یافتن حکومت عمر البشیر و ایجاد یک حکومت دموکراتیک از خواسته های بعدی معترضان بود.

اکنون گروه های معترض سودانی خواهان کنار رفتن نظامیان و انتقال مسالمت آمیز قدرت به یک شورای غیر نظامی و تشکیل یک حکومت دموکراتیک هستند و برای رسیدن به خواسته های خود همچنان به اعتراض و تحصن در خیابان ها و میدان اصلی پایتخت و مقابل وزارت دفاع ادامه می دهند.

م

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

3ye.ir: مجله سایه | مجله خانه و خانواده، اطلاعات عمومی، اخبار روز

abuzariyon.ir: مجله ابوذریون | نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 27344

به "11 کشته و 20 زخمی در ناآرامی های دارفور سودان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 کشته و 20 زخمی در ناآرامی های دارفور سودان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید