8 طرح دانش بنیان در دانشگاه صنعتی سهند رونمایی شد

به گزارش مجله سرگرمی، با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از هشت طرح دانش بنیان، چهار طرح به صورت حقیقی و چهار طرح به صورت مجازی در دانشگاه صنعتی سهند رونمایی شد.

8 طرح دانش بنیان در دانشگاه صنعتی سهند رونمایی شد

به گزارش خبرنگاران، سامانه ADM یکی از طرح های رونمایی شده است که این سامانه برای اولین بار در کشور در راستای دستیابی به مدیریت سبز توسط متخصصان یک شرکت مستقر در مرکز رشد دانشگاه صنعتی سهند تبریز طراحی و رونمایی می گردد.

این طرح که پس از طی مراحل پایلوت و آزمایشی آماده بهره برداری شده است، با ایجاد بستری برای مراجعه کنندگان و مخاطبان سازمان ها، شرکت های خصوصی و دولتی اطلاعات مورد نظر آن ها را بدون احتیاج به نسخه های چاپی و بدون احتیاج به اینترنت ارائه می دهد.

سامانه تصفیه آب خاکستری از دیگر طرح های رونمایی شده است که برای تصفیه آب های خاکستری فراوریی در منازل، کارواش ها، سنگبری ها، قالیشویی ها و غیره با استفاده از غشاهای سرامیکی نانو ساختار فراوری شده در شرکت دانش پژوهان صنعت طراحی و فراوری شده است.

استفاده از روش غشایی برای گندزدایی کامل محصول، قابلیت تصفیه آب با ظرفیت بالا در حجم کم و صرفه جویی تا بیش از 70 درصد در مصرف آب از جمله مزایای استفاده از سامانه تصفیه آب خاکستری به شمار می آیند.

در این آیین ظروف کشت هوشمند نیز رونمایی شد که محصولی محوری در رشته پزشکی بازساختی و مهندسی بافت محسوب می گردد که برای شبیه ستیزی اندام های طبیعی بدن در محیطی مصنوعی، ترمیم و بازسازی اندام های برون پوستی و درون پوستی و یا بافت هایی که دچار نقص شده اند، استفاده می گردد.

این فناوری برای اولین بار توسط یک شرکت آمریکایی طراحی شده بود و اکنون نیز در انحصار این شرکت است، قیمت یک پک شش تایی از این محصول حدود 800 یورو است.

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

3ye.ir: مجله سایه | مجله خانه و خانواده، اطلاعات عمومی، اخبار روز

abuzariyon.ir: مجله ابوذریون | نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 34864

به "8 طرح دانش بنیان در دانشگاه صنعتی سهند رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 طرح دانش بنیان در دانشگاه صنعتی سهند رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید