بهادر امینیان درباره بازگشت مهاجران افغان با حنیف اتمر گفت وگو کرد

به گزارش مجله سرگرمی، سرپرست وزارت خارجه افغانستان و سفیر ایران در کابل درباره تشکیل اداره بازگشت مهاجران افغان از ایران ملاقات و تبادل نظر کردند.

بهادر امینیان درباره بازگشت مهاجران افغان با حنیف اتمر گفت وگو کرد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرنگاران، محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان با بهادر امینیان سفیر ایران در کابل ملاقات و گفت وگو کرد.

در این ملاقات که با حضور حسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجران افغانستان انجام شد، محورهای گفت وگوی تلفنی اشرف غنی و محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

همچنین در این ملاقات دو طرف در مورد طرح اداره مشترک برای بازگشت مهاجرین افغان از ایران به افغانستان مصاحبه کردند.

اتمر در این باره با اشاره به اینکه این موضوع در جلسه کابینه دولت افغانستان مطرح شده، به سفیر ایران پیشنهاد داد تا آن را مورد آنالیز قرار دهد.

در ادامه این ملاقات سفیر ایران در افغانستان تاکید نمود که موضوع اداره مشترک برای بازگشت مهاجران را با تهران در میان گذاشته و نتیجه را اعلام خواهد نمود.

همچنین وزیر امور مهاجران افغانستان از تصمیم جمهوری اسلامی ایران برای درمان رایگان پناهجویان افغانستان در بیمارستان های این کشور قدردانی و تشکر کرد.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته (سه شنبه) در تماس های تلفنی جداگانه با محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله، مصاحبه و گفتگو کرد.

در این تماس های تلفنی، طرفین ضمن تبادل تبریکات سال نو، در مورد موضوعات مورد علاقه در روابط دوجانبه و همچنین آخرین شرایط سیاسی افغانستان و اختلافات ایجاد شده بعد از انتخابات اخیر ریاست جمهوری آن کشور، مذاکرات صلح و مصاحبههای بین الافغانی و همکاری های دوجانبه برای مبارزه با بیماری کرونا مصاحبه کردند.

ر

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

3ye.ir: مجله سایه | مجله خانه و خانواده، اطلاعات عمومی، اخبار روز

abuzariyon.ir: مجله ابوذریون | نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 82674

به "بهادر امینیان درباره بازگشت مهاجران افغان با حنیف اتمر گفت وگو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهادر امینیان درباره بازگشت مهاجران افغان با حنیف اتمر گفت وگو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید